onsdag 20 juni 2012

Lite blandade bilder från eftermiddagen i trädgården.


Igår text...idag bilder. :)
Tänkte bara kort tala om att läkaren ringde idag och sa att mitt levervärde fortfarande var högt men inte alarmerande. Hon skulle skriva till våran VC och be dom ta nya prover om någon månad så får vi se då. ( se tidigare inlägg ) 


 Favoritbrallorna! I dom här kan man göra nästan vad som helst.... fast inte idag, ryggslutet gjorde ont trots brallorna :)

Den här lilla krabaten till fjäril kröp på gräsmattan med knöliga vingar så P flyttade den till min gullviva istället. Fick ingen bra bild på den då, här har vingarna nästan fått sin riktiga form. Den hade med andra ord nyss kommit ut ur sin puppa och nu satt den hos oss och väntade på att vingarna skulle bära. Roligt att få se :)
Hittade ingen som liknade den när jag googlade så jag vet inte vad det är för sort.

Min fina syren "Sensation", nu mera utslagen.

 Kattfot och en röd taklök i bakgrunden.


Kaprifol.
Stora maffiga knoppar som snart blir orange vallmo.


Och så knopparna hos dagliljan, tror det är en brunröd.

3 kommentarer:

linnea-maria sa...

Åh vad mycket fina blommor. Den där syrenen är vacker. Jag hoppas att det inte är något allvarligt med dina levervärden. Många kramar och önskar en fin midsommar /Therese

Tomas Varg sa...

Fina blommor och fin fjäril! Trevlig midsommar söstra mi :)

Vida sa...

Vad fin syrenen blev.. ovanlig :)