onsdag 6 juni 2012

Urnnedsättning.


Sveriges nationaldag och våran förlovningsdag, i dag har vi varit förlovade i 6 år och till hösten har vi varit ett par i 12 år. Det blev inte mycket till firande för vi har haft urnnedsättning av mamma. Familjerna och hennes bröder med fruar närvarade. Vi hade inte någon präst eller så med utan gjorde det själva i all enkelhet. Det gick bra men känslorna från den första tiden efter dödsfallet kommer ju tillbaka. Jag kan som vanligt inte riktigt gråta där och då...utan allt kommer före eller efter cermonierna. Tårögd ja..och lite snörvlig men inte gråta ordentligt, då kan jag nog inte sluta. Efteråt åkte vi hem till syrran och fikade, så jag och P fick lite fika ändå på våran dag. Han åkte nämligen bara hem och bytte kläder och åkte till jobbet sen. 
Jag bytte om till trädgårdskläder... ååå vad jag älskar mina "blåbyxor"! Och att gå med skottkärra, bära jordsäckar och plantera pelargoner i kruka, rensa ogräs och njuta av naturen. Allt går bättre i mina brallor :)




 Dagen till ära så har min spindellilja slagit ut och sprider sin underbara doft av gräddkolavanilj i vårat sovrum.

Älskade mamma Karin, vad jag saknar dig...

4 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Grattis till er trots allt omkring! Men är det redan 12 år till hösten? Jösses vad tiden går. KRAM <3

Vida sa...

Förstår att det måste varit en tuff dag med många känslor. Kärlek i olika former...

Kramar från Liv

Annika sa...

Kraaaaaaaam

Ingela sa...

Kramar