söndag 3 mars 2013

Det rinner fika ur öronen.

Då ska vi se...Jag var ledig tisdag- torsdag. Tisdagen var vi och badade, det har ni redan läst om. Och eftersom A gjorde illa sig så har vi legat lågt på uteaktiviteterna men vi har städat och varit ute lite i alla fall. 
I onsdags åkte pappa ner till Uppsala för att operera bort en bisköldkörtel och förhoppningsvis få lite ordning på sina kalkvärden. Torsdagen var det operation och på fredagen fick han åka hem...lite för snabbt tyckte vi...
På fredag efter jobbet åkte jag och handlade inför Js kalas och hämtade Tuss hos Ps mamma. Vi tog en mysig kvällspromenad i solens sista strålar.



På lördag förmiddag kom släktingarna och firade J, mycket folk och väldigt trevligt som vanligt. :) Vi åt och gick ut en sväng innan Js kompisar kom på filmkalas. Det fikades, åt godis och dom såg på Hotell Transylvanien. På kvällen blåste det jättemycket och strömmen försvann, lite blåsväder kvar på söndagmorgon. Jag och hundarna gick på morgonpromenad och tyvärr hade jag ingen kamera eller mobil med mig. Vi gick på vägen först och tog sjön hemåt, våra sjövägar hade blåst igen på vissa ställen men hundarna verkade gilla underlaget :) När jag släppte lös Tuss så fick hon frispel och sprang som en toka och gjorde krumbuktsprång och Hanna kunde inte vara sämre så hon sprang hon med :) P skjutsade J till en kompis på kalas och medan han var där så gick vi andra...ner på sjön såklart! P plogade vägarna och A åkte  på minsta fyrhjulingen. Syster Yster ringde, hon hade skjutsat in pappa till akuten, han mådde inte riktigt bra utan kände av stickningarna och domningarna som kommer när han har för lite eller för mycket kalk.

 Hundarna spanar efter något....


 .... jag ställer mig på bakbenen så kanske jag ser bättre...


...och det här är vad dom såg på andra änden av sjön :)


 A tröttnade på den lilla och tog en sväng på Linhaien.


I våran ände av sjön syntes inte så mycket utav blåsten, gårdagens spår syntes. Mitt på sjön var det slätt och fint och längst bort på andra sidan var det alldeles knopprigt. Såg ut som alla ojämnheter hade blåst hit :)

Vi hämtade hem J igen, åt lunch och klädde om för ännu ett kalas :) Nu var det dags att fira syrrans L som fyller tonåring! Lika trevligt det med och gott fika. Pappa ringde och ville ha skjuts hem så jag lämnade barnen hos syrran och tog pappas bil in. P hade våran "bästa" med sig in till stan och skulle fixa med den. Och enbart för Ts skull så talar jag om att det var en Subaru Forester som jag fick köra :) Pappas kalkvärden var lite låga men inte så att dom ville behålla honom där. Han skulle ringa in till lasarettet i morgon. Hoppas verkligen att det blir ordning på det där nu!



1 kommentar:

Tomas Varg sa...

VAAAAAAAAAA?
Subaru Forester?
Nä nu blir jag alldeles till mig av AVUNDSJUKA!!!