söndag 31 mars 2013

Latpåsk.


Vi fortsätter att göra ingenting, jag och barnen, P jobbar. As hosta är bättre men han har ingen riktig ork än. Och inte jag heller, och jag snyter mig mest hela tiden. Tråkigt när det är så fint väder men vi orkar inte vara ute några långa stunder. Var in till Falun i går och hämtade svärmors Tuss som har bott oss hos över natten. Men först var jag in på Maxi och handlade mat. Har känt att jag ville in på Maxi senaste veckan, att det fanns något i mittgången när man kommer in som jag ville ha. Jag såg rosa, ljusgrönt, gult, orange och turkost. Tänkte att det var något fynd till mig :) Kommer in på affären och i mittgången fanns det....plastmuggar i precis dom fägerna! Sådana där lite hårdare, inte engångs. Hmm...det var väl inget som jag vill ha :) Men färgerna var fina. Nåja, jag fick Tuss med mig hem i alla fall. 
Pappa var hit och åt potatisgratäng och fläskfilé med mig och barnen och sen gick jag ut med hundarna. Läste ut min bok, Alla själars natt, skitbra! Såg på Sex and the city 2...dålig. Tuss väckte mig i morse och tyckte att det var dags att gå ut. Stapplade ut och njöt av solen på sjön en stund innan orken tog slut och vi gick in och åt frukost. Jag sov en stund till på spikmattan....


Morgonpromenad.

Annars har dagen rullat på. Tvättat, ätit och städat i "shampolådan". :) Alltså jag jobbar ju på en fabrik där vi gör sånt och vi har en butik där vi får handla billigt. Då samlar man lätt på sig en massa....Nu slängde jag en hel del gammalt junk som legat för länge. Sen tog jag Tuss med mig och hämtade svärmor vid bussen och skjutsade dom till Ps syster. Hemma igen blev det en promenad och lite mera mat. Nu vet jag inte riktigt... kanske jag och barnen ska se nån film? Vi såg Skönheten och Monstret i Paris häromdagen. Och nej...det har inget med Disneys Skönheten och Odjuret att göra :) Fast det är tecknat/animerat. 





Fick påfyllning i buketten av svärmor :) Längtar efter mera blommor! Vår tack!


Äggbricka...ska vara salt och peppar i fåglarna som står i mitten. Kommer från min farmor och farfar.


3 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Hur fort läser du böcker egentligen? Du måste ju sluka dom :) Sex and the City 2 dålig? Oh no, den är ju jättebra :)

Annica sa...

Älskar att läsa! Och filmen var usel! Då var ettan något bättre och serien bäst. Även om den inte är någon favorit.

Helena sa...

Vilken härlig äggbricka! Har aldrig sett sådan tidigare.