måndag 7 juli 2014

Järbo vindkraftpark.


Som jag sa i förra inlägget..jag ligger efter...här kommer iaf en utflykt vi gjorde i helgen.

Vi bestämde oss att åka en sväng på lördagkvällen. Valet föll på Storsjön och Järbo vindkraftpark. P hade aldrig varit till Storsjön och jag har bara varit dit en gång som jag minns ordentligt och så har jag  vaga bilder sen jag var mindre. Barnen badade trots att klockan nog var närmare 21.30 när vi var där. Sen åkte vi till vindsnurrorna...många snurror är det... minns inte hur många men vet att jag såg en skylt som det stod 33 på och det är nog fler än så. Vi fikade och jag var arg på mobilen, först hängde sig kameran och sen hela mobilen. Fixade sig så jag kunde ta några kort. Vi kom förbi några vingar som låg på marken så vi stannade och tittade hur stora dom är eg. Stora.... en markering sa 58,2 meter så ca 60 meter i längd  och när dom låg ner så var dom högre än bilen, alltså bredare. Tror en snurra är 175 meter hög om jag minns skylten rätt.Vi chansade och åkte en annan väg ut så vi fick åka över Järbo, Åshammar, Lumsheden hem. På hela turen så fick vi se tre älgar och en hare. Klockan var runt 01.00 när vi åter parkerade hemma på infarten. En trevlig tur och det kändes som om semestern hade börjat men än har jag nån dag kvar att jobba.








Inga kommentarer: