söndag 18 oktober 2015

Katt, kanin, dimma, frost och helikopter.



Ja...vet inte vad jag gjorde på dagen på fredagen... Jag och Hanna promenerade en sväng och var ner till sjön igen. Dimman har verkligen legat kvar länge på dagarna men när den lättat så har solen lyst så vackert.
På kvällningen så hämtade jag upp syrran och vi åkte in till Falun och Mimos, god mat, god dryck, trevligt.




Fredag kväll...








Katla kom och myste på lördagkvällen, på sitt eget sätt...


Hungriga kaniner...mat mat mat... 


Sista myset på taket för ett tag...idag delade jag på dom. Elvis fick sitta i vita buren och Pysen fick ha inhägnaden för sig själv. Hon var inte nöjd utan letade efter en väg in till honom. Han verkade däremot ta det med ro. Tänker att dom får byta bur imorgon.

På eftermiddagen kom det en helikopter flygande över oss med en konstig ram under sig, den flög lågt. Såg på fb att dom tydligen var prospekterare som letade malm med den där grejen. Den flög förbi ett par gånger. Hoppas verkligen att dom inte hittar något någonstans i närheten...ingen gruva här tack.






2 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Helikoptern är fransk och heter:
Aerospatiale AS350 Ecureuil / Squirrel
Ja det stämmer att dom letar malm :(
Håller med dig, hoppas dom hittar nada!!!!!!!!!!
Vilka otroligt fina dimma-foton du tagit :)

Vida sa...

Vilka bilder, jag tappar andan <3. Kramar i massor och jag rekommenderar varmt Seychellerna :)