onsdag 5 november 2008

Grusviva och andra blommor.



Googlade mig själv och hittade det här :) Jag rapporterade in två olika växter 2007 och nu står jag med här. http://www.dalafloran.se/kartpek/kartor_lokaler/and_sept_59.htm
Växterna i fråga heter Grusviva och Sanddraban. Coolt! Undrar om jag har några bilder kvar på dom? Ska kolla...Nä, jag hittade dom inte.

Annars så gör vi inget idag. As tå ser riktigt illa ut och jag och P får nog peta hål på varblåsan i kväll när han kommer hem så trycket försvinner.

Mina blommor verkar ha fått fnatt. Två jul/november kaktusar blommar, en i rött och en i rosa som går över i silver sen. Porslinsblomman har flera doftande rosa klasar, kornettblomman håller ut än, en vit cyklamen och några pelargoner blommar i köksfönstret. Min vita brudorkidé har precis slagit ut sina första blommor, den har 17 blommor/knoppar. Den gula har nyss släppt sina sista torkade blommor och nu kommer det två nya stänglar! Såg att porslinsblomman i köket också hade små knoppar. Den har vita blommor med rosa i mitten den andra har ganska mörkt rosa blommor med rosa/vit mitt. Skönt med lite blommor i väntan på våren. Ja, det är kul med jul men som trädgårdsmänniska så väntar man alltid på våren :)
Bjuder på två bilder från Mobackes Trädgårdscenter i Bollnäs. Jag har tagit dom själv, vill ni se mer kolla på: http://www.mobackes.se/

Inga kommentarer: