söndag 16 augusti 2009

Besök i Bäsna.






Igår var jag och AS till Bäsna trädgård utanför Borlänge. Hört så mycket om det stället. Dom har både en visningsträdgård, en liten butik för fina tillbehör, ett minicafè och så säljer dom såklart plantor. Visningsträdgården är väldigt ihopgyttrad, man får verkligen tänka rum för rum hur det skulle kunna se ut hemma hos en själv. Och så är den fullproppad med fina "vill ha, vill ha" prydnassaker. Det finns en Trollstig som barnen nog skulle ha gillat :) med en massa tomtar, troll och olika djur. I hela trädgården gäller att ser man något man gillar så plockar man helt enkelt med sig det till kassan. Tyvärr så är det man gillar oftast för dyrt, jag ville tex ha en japansklykta i sten och så fanns det olika saker i "rostutförande"som var jättefina. Vi gick och kollade på allt sen tog vi en fika med pelargonkaka innan vi spanade in själva plantavdelningen. Men ingen av oss köpte några plantor däremot köpte vi varsinn lykta. Fulla av inspiration åkte vi hemåt men först en hamburgare på Max. Jag kommer helt klart att återvända till Bäsna, gärna på försommaren när det är mera blommning.
Väl hemma fixade jag lunch åt barnen och en av As kompisar sen drog P igång röjsågen och jag grejade med komposten. La det övre lagret som inte börjat förmultingen än bredvid och varvade sen det med det nya gräset från Ps trimmning. Vattnade mellan varven så det ska komma igång lättare. Tänkte hålla på med annat i trädgården idag men vädret känns lite trist. Vi får väl se när familjen kommer igång vad vi ska göra.

1 kommentar:

linnea-maria sa...

Åh ljuvligt :) /linnea-maria