tisdag 1 februari 2011

Sillsallad.


Hmm...vi får se vad det blir av det här inlägget...sillsallad kanske?

Igår var jag ner på stan och sålde mitt guldarmband som jag fick på 20-års jubileumet. Ja...faktiskt så gjorde jag det. Färgen på guldet är så fult! Riktigt skrikorange. Och jag är ingen armbands människa. Men jag tror jag vet vad jag ska göra för pengarna ;) Efter det så mellanlandade jag hos U och P innan jag gick till deras granne och fick massage. Som var ok...men inte vad jag hade förväntat mig. Har man beställt helkropps så vill man väl ha det? Jag fick lite zonterapi som skulle stoppa min förkylning och det gjorde den faktiskt. Sen så knakade hon till nacke och rygg, skönt. Men det var trots allt ett bra möte med en intressant människa :)

Annars så funderar jag på våran resa till Egypten....vad är det med mig och resor? Förra gången var det askmolnet och nu uppror. Det hinner väl förhoppningsvis lugna ner sig men man vet aldrig. Det finns ju en del långdragna konflikter i världen. Fast det är ju bra att folk visar att dom inte tar mera skit nu!

På Ps jobbfront såg det halvljust ut, inga riktiga besked ännu men vi hoppas på att han får fortsätta lite till....och lite till :)

Tänkte börja köra mera strikt med maten från och med idag....men det sket sig. Jag smaskade i mig en liten vitlöksbaguette...dom är farligt goda! Och sen slank det ner en kaka och två rutor choklad. Men imorgon, då kör vi! :) Igen....

Börjat läsa Strindbergs stjärna av Jan Wallentin och den verkar väldigt lovande. Klart det måste vara en bra bok när en del av handlingen är i Falun och både Sundborn, Sågmyra och Bengtsheden nämns. Tyvärr inte Svärdsjö men han kanske inte ville stjäla Svärdsjö från Lasse Berghagen? ;) Stuket påminner om Dan Browns böcker. Hoppas resten är lika bra.

Och sillsallad....har ni hört att man använder det uttrycket om något som är rörigt? Tex att alla frön åkte iväg med regnet och rabatten liknade sillsallad när det blommade. På jobbet sa dom att jag hade hittat på det själv.... men vad vet dom???? ;) *lipar*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vi tycks ha samma otur. Forst oversvamningar och nu en orkan for mig :( //Bror

Vida sa...

Åh, den boken har jag just fått i min hand.. visste inte att den utspelade sig i så välkända trakter..

Förstår oron för Egypten och håller tummarna att det lugnar ner sig..

Kramen