torsdag 30 juni 2011

Ta hand om sig...


Nu är det dags igen...för en "sköta om Annica" period. Igår fick jag massage på jobbet...skööönt. Sen åkte jag ner på stan till PA och fick healing. Vi pratade knappt alls, hon städade undan "skräp" och fyllde på ny energi och koncentrerade sig på mina onda ställen. Sen fick jag lite bannor för att jag inte gör som hon säger ;) Dvs, stannar upp och tankar energi...jag var rätt tom nu igen. Inte undra på att jag inte vill ta tag i något. Hon sa att jag inte skulle hålla på med några större projekt på ett tag.... och att använda semestern som det är tänkt...till att vila på.
Imorgon ska jag till T.Å för att rätta till min höft och få några "mota bort huvudvärk" nålar. Min vanliga kiropraktor hade gått på semester och jag vill inte gå så här på min lediga tid. Och jag är jättetacksam till min ena assisterande chef som gav mig ledigt hela dagen. Kan bli lite knasig efter nålarna.
PA sa att jag skulle behöva åka bort ensam och bara vara.... någon som har en lämplig stuga? Det skulle vara underbart men jag tror inte det kommer bli verklighet :) Tyvärr...

I en av dom vildvuxna delarna av trädgården.... borstnejlika och praktlysing.

Äntligen blommar den!! Min vita kroll-lilja...den har jag väntat på i minst tre år.

Och den här schersminen blommar för första gången på sin nya plats. Vi sågade ner den och flyttade den i samband med carportens tillkomst. Doftar underbart och får mig att tänka på ljumma sommarkvällar "på byn".
Och den här skönheten blommar lite förskrämd bakom en stor rugge med kroll-liljor och flox. Nästa år kommer den förmodligen att vara högre än dom och synas jättebra. Det är en riddarsporre som jag fått av T.


2 kommentarer:

Oss.... sa...

Tjing!! Ta och Låna Systers Husvagn och kör ut den i skogen och lägg dig och läs böcker och bara va ett par dagar!!
Kram Anki

Annica sa...

Kanske det :)