onsdag 7 november 2012

Fint och lite julångest.

Vill inte jobba....


När det ser ut så här på morgonen när jag åker till jobbet så vill jag inte...inte jobba, inte vara uppbunden till tider. Tänk att få stanna, meditera, bara vara, njuta. 

Pysselsugen är jag också....fick två inspirerande tidningar av min syster. Måste tex plocka kottar innan snön kommer :) 
Men i samma tidning skrev dom om det som var viktigt under julen...bla att " sitta uppe och prata inpå småtimmarna". Och det gjorde så ont i hjärtat....  Även om det inte var "inpå småtimmarna" så kommer jag att sakna vårat prat i köket...mellan mat, efterrätt och fika. Jag, mamma och syster...lite flams och trams. Eller när vi var yngre, ute med hunden eller tände ljus på kyrkogården, iförda gamla kappor efter någon släkting :) Och det blir nog bra...ändå... i år med. Men just då, när jag läste, så hade jag ingen lust att fira jul alls.... någonsin. Ingen mamma...vad är det för mening då?  Det är ju hemma hos mamma och pappa som jag vill fira jul...som jag alltid gjort. Även om vi faktiskt inte alltid har varit där på julafton...men ni fattar. Ja..som sagt, det blir bra ändå...annorlunda, men bra.

3 kommentarer:

Vida sa...

Jag förstår precis hur du menar.. varmaste kramen från Liv

Tomas Varg sa...

Jobbigt. Ska tänka på dig.
Kramen <3

Unknown sa...

Jo det är vid högtider och födelsedagar som det är jobbigast... annars tickar ju vardagen på som vanligt. Du har rätt i annorlunda, för så är det.
Kram