lördag 19 januari 2013

Host hooost host!


Då har ännu en lördag passerat...till ingen nytta känns det som. Men det är väl någon mening med vilandet också och inte bara för att man är sjuk. Jag har varit till affären idag och burit in tre lådor med ved och fixat med lite tvätt. Bara att vara ute var jobbigt, luften var så kall. Men jag känner mig bättre idag även om jag inte orkar så mycket. A hostar väldigt mycket än och får huvudvärk av ansträngningen, i natt sov han inte mycket, stackarn. J klarar sig med någon enstaka hostning hittills och ingen feber så han har varit i skolan. Ja...inte idag då :) Jag är mest förvånad över P....han är ju nästan aldrig sjuk och absolut inte så här länge. Hans hostningar har gått långt ner i bröstet nu och hela sängen skakar när han hostar. Tråkigt för oss alla att vara sjuka... Men vi har sett en del film och barnen har fått spela på datorer och x-box för att behålla friden och lugnet :) Och jag har mediterat och försökt dra till oss healingenergi :)


Tulpan i närbild, för mitt öga är den rosa och svagt gul i kanterna, men det tyckte inte kameran.


Lite " det är så synd om oss" glass är aldrig fel :)

Inga kommentarer: