söndag 11 augusti 2013

Hockey och skit.


Igår var det kick-off på Tegera arena i Leksand. P hade fått gratisbiljetter så vi fixade barnvakt och åkte dit med några kompisar till P. Först var det match mellan Lif och All star team :) Roligt att se dom gamla spelarna från Lif som tex Sigge Svensson och Jarmo Mäkitalo. Och som en bonus i det laget spelade även artisten Stiko Per Larsson :) Han sjöng såklart Bröder innan match och skulle uppträda senare. Men inte förren klockan 22.00 och då matchen var slut insåg vi att vi inte orkade vänta så länge, det hade blivit för segt. Vi åkte hemåt och jag och P hälsade på hans pappa en stund. 



Blandat nya och gamla spelare.

Idag hade jag tänkt tvätta och städa men fick stå i avloppsbrunnen och "gröta". Vi fick köra spolslangen både från brunnen och från en lucka på röret nere i tvättstugan. Så jäkla less på vårat avlopp, en nackdel med att bo på landet och ha enskilt vatten och avlopp. Vi borde byta rören från köket och ända ut i brunnen, från badrummet och en bit ner bytte vi när vi renoverade där. Och vi borde byta brunnar och infiltration. Men det är dyrt och känns krångligt... då känns det lockande med en lägenhet. Men inte annars :)



Min kropp vill bara sova till en stilla slutsignal.
Har jag klarat allt jag lovat?
Ingenting känns klart..../ Vildmarken - Stiko Per Larsson

2 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Kul med gamla stjärnor :)

Laila sa...

Strulande avlopp känner jag igen! I fjol bytte vi ut rör och kpplingar mellan infiltrationsbrunnen och badrummets icke-toa-avlopp och köksavloppet. Nu funkar det utmärkt, så utmärkt att den attans infiltrationsbrunnen blir full på nolltid!
Ha det gott!/Laila