onsdag 28 augusti 2013

Svamp, invigning, mat och lite ont.


Dåligt med inlägg. Men jag har inte riktigt lust eller tid. :)

En dag var vi i alla fall ut och tittade efter kantareller och hittade några förskrämda stackare. Det var väldigt torrt i skogen och dåligt med all sorts svamp. Men det är ändå skönt att komma ut lite. På väg tillbaka hem så stannade vi och tittade på en liten kraftstation och därifrån gick det en väg som ledde till en fäbod. Vi gick in bland husen och tittade lite, väldigt fint och välskött. 


Myrstig.

Vattenblänk.



Kraftstationen.


Dom räckte till en varsin macka åt oss vuxna.


Och på jobbet fick två änder macka av elektrikern, dom åt tom ur handen på honom.

På lördagen var jag ute och grejade i trädgården, trimmade lite gräs och P sågade ner det döda på plommonträdet osv. På söndagen mötte jag en tjej och köpte beg böcker av henne, var in på Coop i Borlänge och handlade lite, vidare mot Säter och invigningen av fröken Ls nya lokaler. Fikade och pratade med L. Hoppades att någon mer jag kände skulle komma men inte då. Ja, några av dom jobbade  men dom hade såklart inte tid att prata med mig. Åkte tillbaka till Falun och mötte svärmor I. Vi gick på China Tai och åt. Längtat efter sån mat och det var så gott. :) Vi tog en kort promenad och sen åkte jag hem.



Egen skörd, smakar ljuvligt.

Hade ont i armen på jobbet, underarmen och har känt det nån gång förut med. Nu sa en tjej att jag var svullen och det var jag minsann. Drygt att skriva på datorn så nu ska jag sluta och smörja på Voltaren.


2 kommentarer:

Tomas Varg sa...

China Thai är så gott, nu var det ett tag sen man var där, tror jag ska gå dit i morgon :) Fina foton! Gräsanden är min favorit :D

Queen of Kammebornia sa...

Det är ju så gott med kantareller! Men jag har inte hittat mer än några stycken :) Kram!