tisdag 8 april 2014

Blått är flott.


Tidig uppstigning på söndagen för att möta en vän i Falun. God glass och trevligt snack. Efter det så var jag in på Plantagen, underbart med alla doftande blommor. Det blev blå penséer och dom mindre styvmorsviol-liknande blommorna med hem. Vet inte om dom klassas som penséer eller violer men söta är dom. Köpte en lite vidare, nästan som en skål, terracottakruka också. Den ska stå på graven tänkte jag med dom blåa blommorna i. Mamma gillade blått och dom andra får helt enkelt också göra det. :) Ett gäng jordsäckar och en fröpåse blev det också. Sen var jag in på Maxi och handlade mat innan jag åkte hem och lagade till den. Ut och skolade om mina tomater och tagetes, paprikorna har inte grott än :( Och planterade blommorna. Skulle ha gett ny jord till dom övervintrande pelargonerna i källaren också men dom såg lite tufsiga ut än efter nedklippningen så jag väntar med dom. Sen var helgen slut igen....och veckorna bara rullar på. Samma lika mest hela tiden...



Blå penséer.


Blå och vita scillor. 


Blå arbetsbyxor...favoriterna :)

Inga kommentarer: