torsdag 5 juni 2014

Aklejor.


Det växer och spirar överallt, jag hinner inte med. Som alltid den här underbara tiden :) Ger er några bilder idag, det enda jag har att berätta är att jag har typ nackspärr. Gör ont som sjutton ända ner under skuldran. Tror det är en kombination av truckkörning och nedvevat fönster. Har nästan aldrig fönstret nere i bilen men nu var det så himla varmt en dag.


Det växer tom ut ur muren och tulpanerna var ena riktiga långkörare, det gillas :)


Missade den finaste blomningen på prydnadsapeln i år men den är vacker än. Kolla noga på bilden....Hanna är på väg in till höger i bild med fladdrande öron. :)


Visst ser det ut som fåglar/duvor som sitter i en ring?





Aklejor är så härliga, sprider sig som dom vill och dyker upp med nya färger. Från början fanns det i trädgården bara blå akleja. Sen tog jag hem den här ljusa med svagt lila på och plötsligt så kom det en massa färger. Den ljusa är ett "här kastar vi trädgårdsavfall i skogen" fynd.


Den här blå blev så suddig men den har grönt längst ut på dom översta bladen.


Gick en kort kvällspromenad med Hanna och njöt av kvällen. Tills jag råkade på en skadad mås som flaxade och inte kom undan. Skrikiga och skräniga, visst, men att ligga skadad och vänta på kråkorna, det önskar jag ingen. Bad sambon som var så snäll och "tog hand om" den. Tacksam för det så slapp jag. 
Godnatt på er, alla därute.

1 kommentar:

Chris sa...

Hoppas nackspärren gett med sig.