söndag 8 juni 2014

Många bilder och lite gnäll.


Sveriges nationaldag i fredags och vår 8:onde förlovningsdag. Vi firade med god mat och smaskig efterrätt. Annars så har det inte hänt mycket här den här helgen. P jobbade i lördags och jag var i trädgården så gott det gick med nacken...och tån. Har haft problem med den där liktorn på tån och använde liktornsplåster som gjorde att skinnet ramlade av. Hade en omgång till och nu lossade skinnet när jag skulle sätta på mig strumpor och skor ute på bron. Ville inte lossna helt och jag var så lat att jag inte orkade gå in och klippa bort det utan ryckte till, åt rätt håll ska jag tillägga. Jäklar vad det blödde! Så det blev ju omständigare än om jag hade klippt från början. Ser ut som om jag drog ut det sista av "tornen" så det kanske var lika bra. :) Nåja, på kvällen så åkte vi en sväng med bilen, såg en älg och en råbock.
Idag har jag varit irriterad på min sambo...saker som är lätta för honom och svåra för mig, ska det vara så svårt att hjälpa till utan att man ska behöva be i flera veckor? Hatar att vara beroende av någon annan och vill bara lägga ner det jag håller på med. Sparka sönder kökslandet, riva ner klätterväxter, kasta krukor och tomatplantor lång väg! Men...så utagerande och barnslig kan jag inte vara, det drabbar ju ändå bara mig. Ingen annan skulle ju bry sig om mina tomatplantor dog liksom... ;) Så idag har jag inte gjort mycket vettigt alls, bara lodat omkring tills huvudvärken kom smygande. Och sen har jag inte gjort något alls bara försökt få bort den. Legat på spikmattan, masserat skalpen, knutit en halsduk hårt runt skallen och tagit medicin. Nu först börjar det ge sig. Trök. Nu kommer det ett gäng bilder som är trevligare än min gnälliga text :) Enjoy.













Snart så får vi se om den lila färgen är den jag vill ha.


Den här delen börjar arta sig, när vi flyttade hit var det mest maskrosor och gräs. Nu börjar det flytta in mer och mer vilda blommor och några trädgårdsväxter som jag har planterat. Här finns även plommonträdet, ett litet litet krikonträd och mina frösådda äpplen.


En av dom frösådda aklejorna har blivit dubbel, tjusigt.


Annars ser dom ut såhär. Titta inte på mina torra händer...spelar ingen roll hur mycket jag smörjer, saltet jag jobbar med torkar ut dom. Och inte blir det bättre av kartongerna eller jorden :)

1 kommentar:

linnea-maria sa...

Oj!! Den där irisen ser lovande ut. Man kanske kan bjuda in sig på besök lagom till den slår ut? :)