tisdag 2 september 2014

Stilla dag med skogspromenad och långfrukost.


Jag är hemma idag med men är mycket rörligare i min onda muskulatur. Men jag har hängt och tagit ner en tvätt och det gick inte, kände av det direkt. Förutom värken så har jag haft en bra dag, började med att gå upp med barnen och se till att dom kom ut till bussen. Sen åt jag frukost och läste lite i Nära, gjorde en liten "läsning" åt en vän innan jag och Hanna gick ut. Vi gick långsamt och lät solen värma upp rygg och skuldror. Vek av ner i skogen efter en stig och satte mig att meditera en kort stund. Tittade på småfåglarna som flög eller hoppade omkring oss och bara njöt av det fina vädret och stillheten. Gick lite till och kom fram till några stora aspar, älskar träd, och det påminner mig om Säfsen. Vilade, tittade, fotade, andades och bara var där under träden en stund. Ut på asfalten igen och hemåt men stannade vid badstranden och lade mig på bryggan. Skönt att få vila "baksidan". Trots en väldigt lugn promenad så kändes det i kroppen. Hemma igen så tvättade jag som sagt, vilade, läste lite tidning, åt, myste med djuren, vilade och vips så var barnen hemma igen. J åt mellis och sen skjutsade jag honom till en kompis, A grävde ett djupt hål i den gamla sandlådan och Malte var väldigt intresserad :) När jag hämtade J igen så handlade vi och köpte med oss pizza. Gött! På kvällen har jag inte gjort något, mera ont och smygande huvudvärk. Tänker lägga mig på spikmattan strax. Om vi tänker bort den dumma värken så har dagen varit en av dom bästa på länge och jag kan lära mig att leva med såna lugna, stillsamma dagar med långfrukost och skogspromenader. :)

( Klicka gärna på bilderna så blir dom större )






Älskar som sagt stora härliga träd...men även dom faller till slut och då tar andra över. Ingenting försvinner, det bara omvandlas....





Man kan nästan tro att det är sommar när man ser den här bilden...men på den undre så skvallrar den gulnande vassen om att badsäsongen går mot sitt slut.



3 kommentarer:

Pman sa...

Fina bilder!

Annica sa...

Tack gullet. :)

Tomas Varg sa...

Krya på dig <3
Fina foton, jag gillade stammen som leder upp till himlen bäst :)