söndag 4 januari 2015

Skridskor på olika sätt...



Nytt år...men jag vill börja med att visa er några fler av bilderna från min promenad i Prostparken på förra årets sista dag. Det var en sån fin stund.










 Badplatsen Höganäs eller Sandhan om man så vill.



 Årets första krispiga bukett med tulpaner.


Igår var jag in till Falun med syrran och fikade med RR-brudarna. Trevligt som vanligt :) Efter fikat så åkte jag och syrran upp till Lugnet och mötte upp hennes familj och våran pappa. Det var dags för bandymatch! Jag har inte sett syrrans N spela på flera år och nu när han ändå spelar med Falu BS så får jag ju skämmas...Men nu var jag på plats och naturligtvis så måste det vara lite dramatik så jag fick ont i magen. Rätt som det var så åkte han ihop med en annan spelare och vi ser hur han saktar av och viker sig framåt, tar sig på benet. Segar sig bort till båset och jag känner hur ont det gör. Blir hjälpt av planen och in i omklädningsrummet. Syrran rätt lugn tyckte jag :) Jag hade rusat bort för att få veta vad som hände. Man är ju orolig för värre skador. Innan matchen var slut så gick vi mot utgången och syrran var in och pratade med honom innan dom andra killarna kom in. Han hade fått en rejäl lårkaka och låg på golvet, tejpad för att lindra och hindra det från att bli värre. Skönt att det inte var något trasigt. Nu vet jag inte om jag törs gå på någon mer match om han ska hålla på så där :)


Månen kom upp bakom hoppbackarna.


Nr 32 i Falu BS, våran "Lille".


En helt annan skridskoåkning har vi ägnat oss åt idag :) Vi var ner på sjön och åkte, rätt ok is ändå fast den inte är spegelblank. Ser roligt ut med infrysta luftbubblor både stora och jättesmå, ser ut som om vattnet skulle ha varit kolsyrat.





Vi gick hem och åkte in till Falun och hämtade upp Ps mamma. Till Siba och köpte en ny tv till henne, nya täckbyxor till A, ett spel till båda barnen och sen mat till oss alla. Hem till I, installera tv och laga mat, äta, prata och ha det trevligt.

Hemma igen så bytte vi om, ner på sjön och åka lite mera skridskor, nu i månskenet. Så himla mysigt! Men det är lite läskigt när det knakar till så man känner det i isen och så låter det ju läskigt också när den sjunger.Farligt? Nej, helt normalt, isen låter och rör på sig. Man får ju ont i fötterna dom här första gångerna men man får sätta sig på sparken eller på isen och vila lite och sen åka en sväng till :)
Nu ser P och barnen på JVM i hockey och jag...ja jag bloggar som ni förstår :)


Har inte den minsta lust att börja jobba snart igen... men något mer roligt ska vi väl hitta på innan det är dags. :)

1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Fina foton från promenaden. Dramatiskt med lårkakan. KRAM