söndag 25 januari 2015

Utelek och inneprat.



Igår var jag till min vän L och hälsade på. Vi satt i hennes lada och pratade och hon fick healing. Ja, alltså...hon har inrett ett rum i ladan där hon kan pyssla, ha loppis, handarbeta osv. Väldigt roligt att få prata lite, tack för det. 
Sen kom P och barnen, vi var in på Lager 157 och köpte en ny jacka till A. Vidare till Ps pappa där karlarna lagade mat. Efter mat, prat och fika så åkte P på hockey och jag och barnen åkte hem. Vi tillbringade kvällen i soffan och såg på Tillbaka till framtiden, del 1. Dom måste ju se  klassikerna :)

Idag var det alldeles disigt på morgonen men det klarnade upp och blev en jättefin dag. Ut! Vi måste ut! Jag och Hanna gick ett varv runt sjön medan barnen åkte i backen och P fixade igång dom små fyrhjulingarna. Sen var vi på sjön och lekte, åkte hjulingar, promenerade, pratade med grannarna och fikade innan vi blev alldeles kalla och gick in igen. Så vackert ute och jag är så tacksam att vi bor som vi gör.
In och gjorde upp en brasa i kaminen och kom på att vi ville äta pizza. Men först...det sorgliga....jag packade in min Iphone 5 i bubbelplast och vadderat kuvert. Skickas iväg på batteribyte. Hur ska jag klara mig utan min älskling?! Men det måste ske... Den har blivit dummare och dummare..helst när det är kallt ute, dör direkt. Och jag har kollat upp tillverkningsnummret och har rätt till gratis batteribyte för det har visst varit krångel med just dom batterierna. Men ändå... nu har jag en av Ps gamla...en stötsäker Motorola...kul....inte....
Pizzan var iaf god, det var ju tur det. Och sen packade vi upp min nya behandlingsbänk och P fick healing. Nu vill jag bara gå och sova, trött som en död näbbmus.( ohämmad härmning av T. Varg, han är alltid trött som...valfri grej ) Katla hade en mus inne och lekte med förut idag...men jag talade om för henne ( igen ) att näbbmöss är en typisk uteleksak. 







Vi bor i det gula huset som skymtar till vänster i bild.


Här kommer mina killar!




Åkte några vändor jag med, här på Linhaien men även på den lite större av dom små. Även om det var skönt ute så blir det jäkligt kallt åt ansiktet när man åker.



A åker gärna på Linhaien han med.



 Dimma....


Här går jag och Hanna andra vändan runt sjön när hon inser att hon kan springa genvägen till husse istället för att gå runt med mig. Hon sprang en bit, stannade och tittade på mig, tittade mot udden där P stod, gnällde. Jag gick vidare rakt fram och hon visste varken in eller ut, så jag ropade åt P att ropa på henne. Det gjorde han och hon sprang som en raket tvärs över sjön :) Knashund.


4 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Riktig vinter hos er ser jag.
Här regnade snön bort idag.
Fin miljö ni bor i.
Annika

Laila sa...

Ni bor verkligen exotiskt!
"Näbbmöss = uteleksaker" detgillar jag!
Här är vädret sisådär, nollgradigt och snön kanske förvandlas till is om det blir kallare igen. Inte roligt Men jag tröstar mig med frökataloger...
Ha det gott! /Laila

Annica sa...

Tack, Annika och Laila :)

Tomas Varg sa...

Det är väl i år dom uppfinner hoover-brädorna från filmen Tillbaka till framtiden? Ska bli kul :) Kul att man är nämnd i bloggen. Typiskt 71:or att vara trött som något :p Det är otroligt fina vinterforon du tagit, när man själv har 15 plusgrader utanför gör det inget att det är päckelsnö o vinter :) KRAM