tisdag 29 september 2015

MÅnen, illaMÅende och välMÅende.



Den här bilden tog jag på fredagkväll.



Ingen har väl undgått månpratet dom senaste dagarna :) Supermåne, blodmåne, total månförmörkelse osv. :)
På måndag morgon kunde jag inte sova så jag satt i fåtöljen och såg när den sista skärvan av ljus försvann från månens yta. Jag gjorde mig klar att åka till jobbet men återvände till fönstret flera gånger. På vägen till jobbet så kändes det lite overkligt...som att månen var en planet som plötsligt dykt upp...

Nåja...på torsdagen så var jag på utvecklingssamtal med As handledare på skolan, fick massage av JK och fixade en massa. På fredagen hämtade jag upp min vän L och vi åkte till Beröringskällan där min Fröken L hade kurs i akupressur för husbehov. Vi var där mellan 13.00- ca 19.45.  Jag började få huvudvärk på slutet och mådde lite illa....mådde riktigt illa i bilen hem. Slängde ifrån mig grejerna i hallen och dök ner i sängen. Familjen såg förvånade ut....jag ville helst kräkas, frös och svettades. Sov som en stock sen.
Vaknade och mådde ok, åkte till Beröringskällan igen för kursen höll på i tre dagar. Mådde fint hela dagen och mumsade thaimat, var på loppis och snackade.

På eftermiddagen när jag kom hem så var det så fint över sjön att jag och Hanna stannade och knäppte några kort.


Matade och städade åt kaninerna medan P gjorde mat åt oss. Då gick månen upp över sjön, ner och tog några bilder till :) Så vackert! Började må lite dåligt igen så jag lade mig tidigt.






Dag tre på kursen blev en plåga...huvudvärk och illamående nästan hela tiden. Fröken L sa att det var något som legat och "mognat" hos mig som nu var redo att förlösas och försvinna så det var jättebra om jag orkade vara kvar. Hon rekommenderade mig att äta lite på lunchen och hellre gå ut en sväng. Så länge jag gick så höll jag illamåendet och värken i shack någorlunda. Mådde kasst när jag kom hem också så jag sov en timme, tog in kaninerna, åt lite men ville helst grina. Barnen fick ställa alarm och fixa sänggåendet osv själva. jag sov...Tråkigt...  Men kursen har varit otroligt intressant, vi har lärt oss om både akupressur och TCM. Övat på varandra, en del punkter var lätta att hitta och andra riktigt svåra. L var jätteduktig att hitta dom på en gång! Och jag tror att varenda punkt värker nu :)



Beröringskällan ligger i Borlänge vid Rommehedslägret.





Raggarbilar kan se ut på olika sätt...den nedre fanns på loppisen vi var till. Tror ej den var till salu.


Måndagen..som sagt...jag var vaken och tittade på blodmånen, jobbade och mådde sådär. Inte helt bra. Hade en tjej med mig som skulle lära sig saltmaskinerna...jag gjorde bara fel och allt annat krånglade. Kul...men vi skrattade åt eländet. På den ena maskinen blev det omställning och då fick jag med mig en annan kvinna som ska lära sig ställa om den.

Åkte förbi syrran och pratade lite, kollade om vi ska ta deras kaninbur, handlade, kom hem och grejade lite ute. Gosade med kaniner, tog upp lite potatis och skördade mina små rackare till vindruvor. Så skönt ute.
 Det var det idag med men idag hade jag kökstjänst :) Och tvättstugan och läxläsning och allt vad det är.





Fick ett kort med fin text inuti av bästa L och ett bokmärke med magnetfunktion :)


1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Typiskt :or att sova som en stock. Kul att du fick en bild på blodmånen. Vilka otroligt vackra foton du tog på sjön :) Hoppas du mår bättre nu, kram!