torsdag 15 september 2016

Hanna hos veterinären.










Våran lilla Hanna har snorkat, dragit in luft, nyst och varit lite väl blöt om nosen ett tag nu. Promenaderna har vi trappat ned på under sommaren för det har varit jobbigt när det varit varmt och hon har blivit rätt bekväm av sig. Med ålderns rätt tycker vi, hon är ändå 12 år nu. Men...snorkningarna...dom gillar vi inte. Så idag var hon och jag till Vettris i Falun för en koll. Och jo...veterinären trodde på noskvalster och skrev ut medicin. Hon tyckte också att vi skulle komma och få tänderna kollade och tandsten borttagen. Hon lyssnade på hjärta och lungor och Hanna hade ett litet litet blåsljud på hjärtat. Förmodligen en klaff som inte stängde ordentligt, det brukar bli så när dom blir gamla. Inget att oroa sig för. Sen så tittade hon i ögonen och konstaterade snabbt att Hanna har starr över nästan hela på båda sidorna och vi har ju själva sett det grå. Men jag upplever inte att hon ser så dåligt sa jag. Och då sa veterinären att så länge det var ljust så gick det nog bra men hur var det när det är mörkt? Och jo...visst ser hon sämre då. Lilla skruttan. Så vi fick ju inga dåliga nyheter som vi inte visste om, vi gissade ju på noskvalster vi också och hellre det än vätska i lungorna eller nått sådant. 




Ser helknasig ut :)

Efter det besöket så åkte vi till svärmor I och Tuss istället, mycket trevligare tyckte Hanna. Vi tittade på lite saker som I ska sy åt mig och jag hjälpte henne lite med fb och instagram :)


Vackert land vi bor i....

2 kommentarer:

Laila sa...

Stackars Hanna! Men hon är jättesöt tycker jag! Hoppas hon blir av med snorkandet. Är själv starropererad men jag antar att man inte opererar hundar för sånt.
Fina naturbilder! Du bor så himla vackert!
Allt gott!/Laila

Tomas Varg sa...

Åh Hanna ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Krya på dig voffsingen 🌹