fredag 7 november 2008

Böcker.

Böcker är väl underbart! Ge mig en bra bok och jag varken hör eller ser. Jag är periodare när det gäller läsning men finns det olästa böcker hemma så hittar jag strax på en anledning till att få lägga mig och läsa. Jag hör även till den kategorin människor som läser om favoritböckerna. Tex Sagan om ringen och böckerna om Ayla ( Grottbjörnens folk och dom i den serien.)Dom har jag läst massor med gånger. När jag åkte på kurs till Undersvik i början på oktober så plockade Susanne ihop ett gäng böcker till mig. Det är också kul för då läser jag sånt som jag kanske inte skulle ha tittat åt själv.
Här kommer en lista och en kort kommentar på dom böckerna.

Tillsammans är man mindre ensam / Anna Gavalda. Bra bok, lite annorlunda.

Damernas detektivbyrå / Alexander McCall. Tråkig!! Hade förväntat mig mycket mera.

Isprinsessan / Camilla Läckberg. Bra, kommer läsa alla.

En nubbe och pizza i Alfta / Saw Alonzo. Rolig!

Vindens skugga / Carlos Ruiz Zafòn. En till lite annorlunda bok. Bra.

Morgonpasset / Sophie King. Lät bra men rätt trist.

Kalifens hus / Tahir Shah. Hade även här större förväntningar men den var ok.

Den goda grannen / William Kowalski. Lät som en typisk kioskroman men var en helt ok feelgoodbok.

Nu har jag en bok från min bokklubb som ligger och väntar. Rhett Butlers berättelse / Donald McCaig. Boken ska visst ge nytt perspektiv på Borta med vinden för man får se saken från Rhetts synvinkel och läsa om hans uppväxt och så.
Sen så vill jag läsa mera Läckberg. Jag läste ju den sista, Tyskungen, på Kreta och den första nu :) Så....jag borde väl läsa dom andra också.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tar med mig resten av Läckbergs böcker till jobbet på måndag, så du får något bra att läsa :)