tisdag 4 november 2008

Hurra hurra hurra!!

Hurra hurra hurra för Amadeus idag!!! Tyvärr så firar vi med att vara hemma. A grät igår och hade ont i foten sa han. Visade sig att han hade nageltrång eller så. Han är inflammerad vid stortånageln och kan inte få på sig skon. Inte skönt, kan både jag och Peder intyga. Sen så har A en lös tand också. Först blev han glad att han också äntligen skulle tappa en tand men nu gör det bara ont. Inte nog med det...han fick tråkiga presenter också...stackars barn :) Men han har fått spela nästan hela dagen, orkade inte tjafsa med honom. Johannes var till dagis och var med på Knytte. Han skulle absolut ha en till prick på sin nyckelpiga.
Själv så kom jag ner i tvättstugan och såg att det stod vatten i golvbrunnarna. Fan, tyckte nyss det var så. Jaha, på med handskar, dra undan brunnslocket, fram med en lång stör och gegga runt i avloppsbrunnen. Myyyysigt!! Det blir som en kaka i brunnen som lägger sig ivägen för röret som leder ut från huset. Och nu är jag trött på det, fast vi kom fram till att det var ett år sedan sist. Men ändå...jag vill INTE hålla på med sånt.
P var bara hem och vände, åkte till Jula och skulle köpa nån vattenspolrensgrej och hämta vinterdäcken till volvon. Nu var han på väg hem, skulle handla mat och pizza. Japp, A ville ha det och nått lär han väl få på sin födelsedag så han blir nöjd.
Undrar när jag blir nöjd?

3 kommentarer:

Oss.... sa...

Hallå hallå!!
gu så roligt att du hittade till mig så jag fick hitta till dig!!
Hoppas ni blir bra i hela kropparna snart så du får jobba och slita lite!!
Kram Kram Anki

Anonym sa...

ja hurra för a-ponken!!

det var väl skit med avloppet, det trista med att vara husägare kan jag tänka. jag minns när avloppet frös när vi bodde på landet när jag var liten. morsan hade spolat ner tamponger som satte sig på tvären och frös hela alltihopa. de fick gräva upp septitanken på julafton. kul jul.

Annica sa...

Hanna...va mysig jul ni måste ha haft :) Vi hade stopp på juldagen i en lägenhet som jag och T bodde i...men det var iaf inte vårat fel.