fredag 21 november 2008

Skallebank.

Jag hade tänkt gå och jobba idag men vaknade med världens huvudvärk. Riktig "tror jag måste kräkas" ont. Nu kräktes jag inte men det har hänt förut. Tog en Treo comp och gjorde iordning barnen, P fick lämna dom. Gick raka vägen in i sängen och sov ett par timmar.

Lämnade mina småbarnskläder som jag har haft på annons till en tjej uppe på byn innan jag hämtade barnen. Rätt skönt att få hem dom lite tidigare, A verkade väldigt nöjd när han fick åka hem. Nu är dom på övervåningen spelandes X-box, P snickrar och Hanna ligger bakom ryggen på mig och sover. Och jag då...ja...kanske att jag orkar städa ihop lite. Man blir rätt mör efter en sån här skallebankomgång.

Så här ser min vita brudokidè ut i dag. Det är 18 utslagna blommor och minst 4 knoppar.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanonfin orkide :)

Sån skallebank är megabläää!

linnea-maria sa...

Vilken otroligt vacker orkidé. Har önskat mig en vit en länge. Maken är ju inte så fantasirik att han skulle kunna lista ut att man vill ha blommor ibland, hrmf!
Hoppas att vilan och treon får dig att vara lite piggare imorgon.
Läste i ditt förra inlägg om längtan. Jag kan nog snarare gotta mig i vemodskänslan av vissna höstlöv, frost på marken och rostigt skrot i skogen, ruinromantikern vettu. Ha en fin helg. Kram /linnea-maria