söndag 12 juni 2011

Bäsna, nackspärr och möss.


Jag och T hade bestämt att göra något ihop på lördagen och det blev ett besök på Bäsna handelsträdgård. Finns mycket att titta på där... jag köpte inget!!!! Skulle ha vita och ev rosa riddarsporrar men det fanns inga. Jo, en rosa som var avbruten, den fick dom behålla. Träffade på en gammal jobbarkompis som numera jobbar i trädgården. Jag och T fikade ock åkte hemåt. Men först ett stopp på Kupolen och Jula. Jag köpte ett par arbets-shorts åt mig, varsina arbetsbyxor till barnen och en t-shirt var till mig och P.




Idag var J på kalas och under tiden var jag och A hos mamma. Hemma igen så tänkte jag flytta fram mina krukor...men jag kunde inte. P fick hjälpa mig när han kom hem. Jag har nämligen någon sorts nackspärr, känt av det i ett par dagar. Undrar om det är efter ridningen? Det drar och gör ont långt ner på ryggen samtidigt som vissa rörelser är helt omöjliga. Och nu på eftermiddagen har det känts som om jag har feber. Hade massor av saker jag ville göra, tex trimma gräset.
Kala, the killercat har tagit minst 5 st skogsmöss i varierande storlek i dag. En av dom var nog en unge, den levde fortfarande och Hicke fick äran att ha ihjäl den.... En annan kom hon in med i morse och han kastade sig över den och lekte som tokig med den innan jag fick tag i den och kastade ut den i skogen. Myyysigt. Det blir nog ingen kattlucka öppnad i sommar. P satte igen den när vi tog bort Maja i vintras och vi tänkte inte öppna den igen förrän vi tyckte att Hicke var stor nog att vara ute själv. Nu är han bara ute när vi är hemma. Men ska hon släpa hem alla möss och sorkar så vet jag inte....






Inga kommentarer: