lördag 21 september 2013

Trädgårdsfix idag.


Vad händer i Hunsen då? Ja...tapeterna är uppe, golvet slipat och lackat, taket målat. Det är golvlister, fönsterbrädor och klinkers vid kaminen kvar. Bilder kommer kanske senare. P och golvslipningsgubben slipade även vår bordsskiva så P lackar den i omgångar nu, lång härdning gör att köket är obrukbart. Nja...nästan. :) Det är slipdamm överallt men jag kan ju inte börja vifta runt det när bordet ska torka. Så jag tar det sen. Idag blev det köpmat ute i trädgården. :)







Vi har svärmors hund här så det har blivit några fina promenader. Tycker lite synd om henne, sån röra som det är här just nu. :) Idag har jag krukat in mina pelargoner, det har varit kallt och jag vill inte att dom ska frysa. Det är synd, dom blommar så fint nu. Några får stå inne i fönstren och några i källaren. Har plockat in lite prydnader från trädgården, klippt gräset och planterat några tulpanlökar.


Mina ljungplantor har tagit sig bra tycker jag, den vita också även om den inte syns så mycket på bilden.


Tuss och Katla.


Till och med komposten är vacker tycker jag, helst nu med dom kastade sommarblommorna.


Och här ser det nästan vårlikt ut med mattram och näva.



Några pelargoner gick av och andra som var för yviga klippte jag, dom fick bli en bukett inne.

1 kommentar:

linnea-maria sa...

Vilka vakra bilder du tar :)