söndag 2 november 2014

Mys, ljus och andlighet.


Vaknade på lördagmorgon och J sa att det snöade och det gjorde det minsann. Ett kallt och stickigt snöfall...för jag hade bestämt att jag skulle plocka lingonris och göra en krans till dörren så ut gick vi ändå. Efter frukosten så satte jag igång med kransen och A hjälpte mig att göra och hålla fram små buketter så det gick fort att linda fast dom på stommen. Den blev inte lika jämt och fin som förra årets men det får gå ändå :)



Resten av dagen blev det mest mys i soffan med godis, tända ljus, filtar och film. Vi såg Maleficent och Draktränaren 2 och på kvällen såg jag Så mycket bättre. Det blev bara lite hushållsarbete gjort men det gör inget, behövde vila och mysa.
Idag vaknade jag med en läskig känsla, drömt om en släkting och känslan satt i länge. Har tillbringat dagen på Beröringskällan och Fröken L igen...det är mycket andligt nu :) Idag var det prova-på- trance kurs. Mycket av det vi gjorde idag har vi testat på cirklarna eller på healingkursen men det var ändå roligt och lärorikt. På slutet guidade hon ner oss två omgångar och vi fick prova på att prata inspirerade av andevärlden. När det blev min tur slog hjärtat hårt och i 300 slag i minuten tror jag ;) Det var en märklig känsla, andevärlden var så påtaglig och jag var så långt borta från rummet och ändå var jag så närvarande...Jag sade ett par meningar, några bara enstaka ord, andra talade lågt och andra lät som om dom inte var i ett förändrat tillstånd alls, det är spännande hur olika vi är :) Jag måste verkligen börja göra mera saker hemma, inte bara ge healing utan meditera oftare osv. Det är så roligt!!


Det har ju varit All helgona helgen och vi har haft massor av ljus tända inne och ett på bron. Syrran tände på gravarna och det känns konstigt att inte ha varit dit. Men jag har tänkt på de våra ändå här hemma. Dom är saknade allihopa....men mamma mest. " Mamma är alltid mamma" 

1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Otroligt vacker krans du gjort! Hoppas du hade en fin Allhelgonahelg. KRAM <3