söndag 27 september 2009

Helgen som var.

I fredags hade ju jag och barnen mys och det blev som jag trodde i förra inlägget. Eld i kaminen, tända ljus lite överallt och glass. Sen slökollade jag på tv bara.
Lördagen var vi till syrran och kalasade på gott fika och gratulerade dom båda födelsedagsbarnen. Åkte hem, I kom och tog hand om barnen och vi åkte in till Falun. Där blev det först mat på Köpmanskrog, liten promenad på stan och sen bio. Vi såg Flickan som lekte med elden. Helt ok fast man saknar mycket ur böckerna, men det ska ju funka som film också.
I morse väckte barnen I tidigt, tror det var strax efter 7, jag sov nog en timme till. Dusch och frukost innan jag åkte till Sågmyra och min vän L. Vi och hennes mellandotter M gick på Lager 157, Scorette (stavas det så tro?) Trend och Tradition och Calimero. Och jag köpte faktiskt något på varenda ställe! Tröjor till A, stövlar och en hjärtljusstake till mig och pruttlera till båda barnen. Vi sa hejdå och lovade att vi skulle ses oftare.... Jag laddade om och åkte till fysiocenter och tränade. Gick riktigt bra idag, lugnt och skönt var det också. Efter det blev det mathandling på Maxi och när det var avklarat hämtade jag A hos en kompis innan vi äntligen kom hem. Hemma någon timme innan P stack iväg på innebandy. J sov på soffan en stund igen så barnen är rätt bråkiga och har inte somnat än. *puh* Sånt är inte kul....alls...Men nu ligger J i min säng så jag hoppas det blir tyst. Får bära över honom sen. Eller kanske snart...är rätt trött och börjar 06.00 i morgon. *gääääsp* Nu blev jag ännu tröttare! Varför kom jag på det? Måste ändra alarmet!! Då var det ju bra att jag kom på det så jag inte försover mig. Allt ordnar sig till det bästa :) Eller nått. Har nackspärrskänningar....A sov bredvid mig en stund på morgonkvisten och han tog all plats så jag låg som en ostkrok mellan honom, P och hunden. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum!

1 kommentar:

Susanne sa...

låter som du har haft en bra helg :)
kram Susanne