tisdag 15 juni 2010

Kretaresan del 4. Sol, bad och hemresa.

Då ska vi se om jag kan ta och avsluta det här...

På torsdagen var det äntligen sol!!! Vi åt frukost och var på stranden tidigt. Varm skön sol och ett lugnt hav. Vi bara slappade och njöt, badade lite och åt en god grekisk sallad till lunch. Det var det här vi hade längtat efter. Om jag inte minns fel så åt vi bara en toast till middag på en strandrestaurang medans solen gick ner. Sen satt vi faktiskt på balkongen och drack upp vinet som stått orört hela veckan. Nu gick det att sitta där.
En pina colada måste man dricka på semestern!

Sista morgonen packade vi ihop på rummet och drog ner våra väskor till receptionen. Sen gick vi till stranden för dagen bjöd på sol men det blåste en del. Vi blev helt tomma i bollarna tillslut för det blåste och vågorna fräste, ständigt ett ljud i huvudet.
Vi gick till hotellet och duschade innan alla andra kom på den iden. Sen styrde vi stegen mot Casa de Mare och åt våran avskedsmiddag. Lika mumsigt som vanligt. När vi kom tillbaka till hotellet så kom moster och dom andra för att vinka av oss. Bussen kom och tog oss till flygplatsen och sen följde det vanliga tråkiga väntandet. Försökte sova på planet men varje gång jag slumrade till så for huvudet åt sidan och jag var vaken igen. Hopplöst. Bilresan hem gick bra men vi var trötta, hade varit vakna nästan ett dygn. Dom släppte av mig här hemma och Hanna blev helt galen, visste inte vart hon skulle ta vägen. Pratade med svärmor en liten stund innan jag lade mig, strax efter kom P hem från nattskiftet. Han lade sig och vi pratade en ministund innan vi somnade. Då var nog klockan runt 07.00. Totalt får resan 3 KRI KRI, vädret drar ner betyget rejält. Borta bra men hemma bäst :)
Solen går ner över Agia Marina, Kreta. Får se om vi ses igen.

Inga kommentarer: