tisdag 20 juli 2010

Bilder från trädgården.

Idag blir det mest bilder från trädgården. Men jag kan berätta att barnen var hos ett annat syskonpar igår och lekte större delen av dagen. Roligt för dom och lugnt på hemmaplan :) P jobbar natt och jag får försöka dämpa dom när dom är som mest högljudda. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag, P pratade om en shoppingvända när han vaknade. Ja, vi får väl se. Bilder var det:Har aldrig sett min Rosebud apelblossom så rosa, den verkar gilla vår soliga sommar.

Väldoft, kan sniffa hur mycket som helst. Den kommer från min morfars gård. Bredvid en vit ros från farmor och farfars ställe i Ramsjö. Gillar ärvda blommor :)

Men här är det nytt, min vinranka växer försiktigt upp för armeringsnätet och jag hoppas att
kryddorna kommer att övervintra och sprida sig.

I den andra lådan vid Lillstugan växer det pioner och riddarsporrar. Små ännu så jag sådde
vallmo och rosenskära. Vallmon här blev väldigt mörk, "mamman" är en fylld svart vallmo men dom här blev enkla.
Vildvuxet köksland. Här syns dom andra vallmona, dom är röda med svart mitt, men samma sorts mamma som dom andra. Ser bra ut ihop med mina svarta blåklint men det syns inte på bilden. Bakom blommorna syns dom höga palsternackorna som har fått gå i blom. Mellan palsternackorna och blommorna finns snigeläten sallad och en rad med morötter. Bakom har vi jordbubbar. Och som vanligt vill inget klättra på spaljen....allt dör där. Nu satte jag ut min passionsblomma där och låter den klättra, hoppas den vill blomma i år.

Inga kommentarer: