söndag 25 juli 2010

Regn idag, ingen lust med något.

Igår åkte jag och mamma in till lasarettet och hälsade på pappa. Har inte skrivit något om det förut, tycker inte det känns riktigt rätt. Men han ligger iallafall inne. Han såg mycket piggare ut och det känns skönt. Efter besöket åkte vi till Plantagen där jag köpte en tuja och något slags en...minns inte vad den hette. Har tyckt länge att det saknas något vintergrönt i trädgården. Sen handlade vi på Maxi. Hade en underbar huvudvärk som gjorde mig illamående. Peder och pojkarna var ute och körde radiostyrdbil, modell större, bränsledriven. Såg roligt ut men jag ville bara in och få i mig en tablett. Vilade en stund och sen gjorde vi tacos. Barnen skar alla grönsaker och var så duktiga. Jag och P avslutade kvällen med Aviator som vi inte hade sett än. Idag tänkte jag måla tak på övervåningen men P åkte på en hjulings vända och jag behöver hjälp att flytta tunga möbler. Kanske senare. Tänkte även plantera växterna jag köpte men i det här regnet så får det vara. Har dammat lite halvhjärtat och lagt i en tvätt i maskinen. Ingen riktigt lust med något.Häxan i stenringen....I Ulfshyttan närmare bestämt.

Inga kommentarer: