måndag 29 november 2010

Man ska va frisk för att kunna vara sjuk.


Trodde jag skulle kunna jobba i dag men ryggen satte stopp för det. Kom knappt ur sängen och hade svårt att andas när jag gjorde vissa rörelser. Gick och lade mig igen. Sen var jag upp och ringde VC, fick en tid 11.00. Måste ju ha läkarintyg eftersom jag redan har varit hemma en vecka. Ringde min kiropraktor U och fick tid 14.00. Passade utmärkt eftersom P hämtar J klockan 11.00 och P hade en tid hos en annan massör 13.45 :) Doktorn sa att musklerna kunde få sig en omgång när man hade haft så hög feber. Han sjukskrev mig hela veckan med förmaning om att vila och gå och jobba när det kändes bra igen. Vi lämnade J hos mamma och pappa och åkte in till Falun. U masserade mig ordentligt innan han knakade till några kotor mitt i ryggen. Han tyckte det lät bra att jag kunde vila någon dag innan jag jobbade igen. P var också nöjd med sitt besök. Vi handlade och åkte och hämtade barnen. A hade glömt att han skulle gå till mormor och morfar... men gick in här hemma och ringde till dom så min pappa hämtade honom :) Jag hann bara hem och vända innan jag åkte till frissan. Hade en tid inbokad sen länge. Ska fan va frisk för att va sjuk! Nu känns ryggen sådär... vissa lägen är inte sköna alls, det hugger till och jag törs inte röra mig nästan. Hoppas det släpper snart. Har ju julfest på fredag!

Inga kommentarer: