tisdag 21 december 2010

Hej då Maja.

Från definitivt beslut till handling: en dag.

Vi har ju funderat på om vi ska ta bort Maja. Det har ni som läser ofta redan läst om.
Igår åkte jag och handlade efter jobbet och på vägen hem svängde jag in till mina föräldrar för att höra om pappa ville ta hand om det. Han var inte hemma men mamma trodde att det skulle gå bra. Peder och barnen skulle in till stan idag och få barnen klippta av B så det passade bra. Vi sa hej då till Maja igår kväll och barnen tog det bra. A hade ingen medicin igår så han var ju inte vid sina sinnens fulla bruk och det kanske var lika bra.... Själv satt jag med henne i knäet medan jag såg på tv. Det är svårt....svårt att sluta klappa, borsta tänderna och gå och lägga sig. Men man kan inte vara uppe hela natten, man måste säga hej då till slut. Hon kraffsade på källardörren imorse så jag tog ett till hastigt farväl med en stångning panna mot panna, några klappar och ett: Jag älskar dig. Sånt här är inte lätt....men jag hoppas vi gjorde rätt. Det var lättare med Mysman...han var sjuk, betedde sig lite konstigt och rev Amadeus i ansiktet flera gånger.

Mysman, mattes buseman. *saknar*

En lite rolig bild på Maja, hon leker med P.

Maja skulle ha blivit 16 år i vår, vi har kamperat ihop länge. Jag hoppas att både hon och Mysman kommer och tittar till oss ibland.

Ha det bra Maja......och Mysman, så ses vi sen.

2 kommentarer:

bror din sa...

Vila i frid

Monika sa...

Kram