söndag 17 mars 2013

Blommor, fika och andlig healingkurs.


Jaha...det var ett tag sen...
Men i alla fall så var jag ledig i torsdags för barnen hade studiedag. Jag passade på att byta jord på mina krukväxter men hann inte med alla. A skulle skjutsas och hämtas på Äventyrarna och jag skulle på Simply spiritkurs och man vill ju gärna äta och duscha också :)



Hittade en Lego starwars figur i penningträdet, han ramlade inte ner förren jag duschade växten :) J sa att han hade varit borta ett bra tag...


Blev som vanligt några skott över...Jag la ut dom på köp och sälj på FB :)

På SSkursen fick vi kolla på varandras auror den här gången, det gick sådär, jag såg mer än jag trodde faktiskt :) Nu är det bara några gånger kvar innan vi ska splittras och det blir mediumskap eller healingcirklar istället. Jag vill gå båda!
På fredagen var det jobb igen och efteråt träffades vårat RR-gäng på Skyttepaviljonen för fika och babbel. Roligt! Att bullen såg ut som en snopp med pung gjorde inte saken bättre....



Lördagen kom med huvudvärk med det var bara att bita ihop och åka till Falun och plocka upp "massage J", hon hade också haft en krångelmorgon. Men vi kom till Säter i tid till våran healingkurs, steg 1 och 2 ihop. Vi började med prat och sen tonade vi in på healingenergi och träffade våra guider. Vi fick göra lite olika övningar på varandra och senare fick vi en lapp med ett namn på. Vi skulle skicka healing till personen på lappen och försöka känna vart healingen gick i kroppen eller om det var mera mentalt eller känslomässigt. Halvsvårt men spännande! Min huvudvärk började bli plågsam trots all fin energi omkring oss och under en paus så slängde jag i en tablett i ett glas och tänkte ta. Men då kom fröken L och gav mig en behandling på stående fot :) Hon "viftade" och liksom drog i luften under min haka och fick mig att hosta och drog runt huvudet i vad som kändes som trådar inne i skallen... värken krympte och blev koncentrerad till tredje ögat, den lättade ännu mera men försvann aldrig helt. L sa att jag var alldeles röd i pannan där tredje ögat sitter. Coolt! Vi övade lite till och på slutet kände jag mig riktigt irriterad och inte alls på humör. Huvudvärken kom tillbaka och hemma igen låg jag i två timmar :( Tog tablett och låg på spikmattan.
Idag, söndag, hade jag inte huvudvärk på hela dagen så det var ju skönt. Kurs även idag och vi började med att tona in oss nu med. Sen fick vi höra hur mottagarna av distanshealingen hade upplevt den och om vi prickat rätt på något överhuvudtaget :) Alla hade gjort bra ifrån sig, vissa är verkligen jätteduktiga och jag är nöjd med min insats. Vi fick göra en övning där vi skulle känna in färg på den andra personen och den gick skitbra! Sen fick vi prova på både att jobba och ta emot healing när klienten ligger på en behandlingsbänk. Och då var vi flera som jobbade med samma klient. Vet inte riktigt om jag gillade att få från tre personer samtidigt...kändes som om det hände för mycket. I slutet av dagen pratade jag lite med L och jag ska nog gå ett par gånger med den nya Simply spirit gruppen som hon ska starta, dom i min grupp hade ju gått ett år när jag klev in. Men dom aktuella ämnena kommer inte förren senare. Hon tittade på mig och sa att jag var svullen och röd i pannan idag med. Men jag har inte huvudvärk sa jag...nej sa hon, det är tredje ögat som jobbar och öppnar sig ännu mera. Jag kollade i spegeln sen och jo, jag var svälld. Knasigt. För er som inte vet så står tredje ögat bla för det mediala- inre seendet. Finns en massa info att googla för den som vill :) Vi avslutade med en meditation och packade ihop och åkte hem. Med läxa till nästa healingkurs för oss som gick steg 2 nu... vi ska ha gett dokumenterade behandlingar till 10 personer minst tre gånger. Alltså minst 30 tillfällen. Tur vi har tid på oss :)
Nu är jag trött och skulle nog eg inte ha skrivit blogg... men nu är det gjort och jag ska gå och sova så jag orkar jobba imorgon. Godnatt på er!

Inga kommentarer: