lördag 9 mars 2013

- och +



Vi börjar med det trista... Jag är så less på jobbet! Får människor verkligen häva ur sig vad som helst? Får folk i bestämmande positioner verkligen vara så nonchalanta? Stämningen överlag på jobbet är inte god och har inte varit på länge, det började nog eg redan innan plåsters nedläggning men det blev märkbarare då. Och jag saknar mina vänner.... nu är vi utspridda överallt och visst, jag är vuxen och det är ett jobb och jag kan ta det. Men det är ju roligare att jobba med människor som man känner väl, som skrattar åt samma interna skämt utan att man behöver dra hela historien :) Men kanske ska det vara lite jävligt så jag har lättare att ta mig därifrån.
Har även haft mycket mamma-längtan senaste tiden, har det att göra med årsdagarna av bortgången och begravningen tro? Saknar henne så mycket.
Ont i kroppen och huvudvärk. Huvudvärk hela den här veckan och i torsdags var jag hemma med ett kräkmigränanfall :(


Men på eftermiddagen mådde jag bättre och åkte till J för massage. Ontskönt men trevligt att träffa henne. Löste upp en del spänningar i nacken och hoppas slippa skallebanket ett tag.
Fredagen var jag ledig, tog det lugnt på morgonen, åt frukost och skickade iväg barnen med bussen till skolan. Själv åkte jag till Säter och fröken L. Där fick jag akupressur för att ytterligare lätta spänningarna i nacken och såklart lite vägledning. Det är så coolt när pusselbitarna faller på plats eller när det jag själv har tänkt eller känt visar sig stämma. :)
Efter det åkte jag till Kupolen och tittade, handlade bara lite och åt lunch. Handlade mat på City Gross på vägen hem och sen åt vi tacos. Vi är ju en barnfamilj och då äter man tacos på fredagar!
Idag då...P har jobbat och vi andra har inte gjort mycket trots det vackra vädret. Barnen fick jag tvinga ut en stund, vi gick en kort promenad och Hanna lyckades lorta ner sig rejält så hon fick duscha när vi kom hem. Ska klippa henne senare idag eller imorgon. Men nu ska jag strax göra mat, hungrig.

4 kommentarer:

Oss.... sa...

Ja du det tar på energin just nu.....urrk! Det va fan bättre förr...
Ska bli spännande att se vad som händer...eller inte! Dags att gå vidare? Ja....

Tomas Varg sa...

Bedrövlig arbetsplats!!! Du har nog rätt att det ska vara jävligt så att du ska lättare ta dig därifrån. Jag lyckades ta mig därifrån och då kan du det med. Lycka till!!! Kram

Annika K sa...

Det är jobbigt med förändringar :(
Iaf när man inte valt dem själv.

Jobbigt att sakna mamma :( Kan inte ens ana hur du mår av det.

Massor med kramar!!

linnea-maria sa...

Ofta kan det vara personer som är arbetsmiljöproblem på grund av att de har tillåtits hålla på, utan tillsägelse eller konsekvenser.