lördag 16 augusti 2014

Snart slut på sommaren.



Lördagkväll...en dag kvar på barnens sommarlov. En av dom längtar efter kompisarna och den andra vill vara ledig. Men det känns att det är dags att komma tillbaka till rutinerna igen, det blir lite irriterat ibland. Hade tänkt göra massor idag men fick bara medla mellan dom eller be dom tagga ner hela förmiddagen. Sen drog A iväg på cykel och J hjälpte mig. :) När P kom hem åkte vi upp till byn och Gruvbacken där det var Svärdsjöfesten. Lite försäljning med lokal anknytning, fika och lättare mat, trubadur,hoppborg, ponnyridning, föreningar, bilar, räddningstjänsten, Årets Svärdsjöbo och Lasse Berghagen :) Trevligt att det händer lite i byn.



Ja, sommaren går mot sitt slut, vildblommorna har nästan gjort sitt, havren mognar på åkrarna runt oss och J tyckte att vattnet var kallt när han badade i dag. Än svirrar det svalor över sjö och äng men snart drar dom söderut och sover inte i dyn på sjöbotten som dom trodde för längesedan. :) Men min längtan efter något annat avtar inte...snarare växer det. Jag vill inte jobba med produktion längre. Jag vill...inte ens ha ett "vanligt" jobb längre. Jag vill ha något som inte känns som ett jobb, något som ger mig något. Äh, ni fattar va?


" Våga vara annorlunda!"


" Jag är på väg tillbaka hem igen"


En liten del av Svärdsjöfesten.

1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Gillar verkligen den där solrosen som vågar vara annorlunda :) Visst är sommaren död, jag dödförklarade den i tisdags :( Fina foton och kul med Lasse Berghagen ;) Synd att sommarlovet är slut, det blir värre på mitt jobb nu :( Ha en trevlig söndag <3