onsdag 20 augusti 2014

Korvgryta, moln och solrosor.


Kände mig huslig en kväll så jag gjorde korvgryta, det var längesedan. Kände att det fattades något...så jag hämtade libbsticka från trädgården och ta-daa! Gött blev det. Åt resterna som soppa med ostmacka idag :) Kan rekommendera att använda Renée Voltaires Lantbuljong istället för buljongtärningar. Lantbuljongen innehåller inga tillsatser och ingen glutamat, den köps på burk som en krydda, finns tex på Maxi.




Det är så coolt hur snabbt dom kan stiga upp högt. Den här har flugit över åkrarna i flera dagar och jag måste nog ta med mig riktiga kameran ut någon kväll.



Katla gillar fortfarande inte Malte något vidare men en dag så kom hon insläntrande alldeles blöt och slängde sig ner bredvid stolen där han låg och tvättade sig. Fast hon såg att han var där. Det går framåt!






Molnen var coola idag, lager på lager, vita, gråa och svarta i en salig röra.



Den här solrosen har växt lite knasigt, den mera röda växer på undersidan av den gula :)

2 kommentarer:

linnea-maria sa...

Vackert fotat! Åh sån där gryta åt jag mycket när jag var yngre. Tack för tipset :) Jag föredrar också den buljongen men Johan tycker att "den smakar annorlunda".

Tomas Varg sa...

Jösses va fina moln! Fin solros också :)