söndag 20 mars 2016

Förkyld.



Jag skrev sist att jag kände mig sjuk, men jag jobbade dagen efter. På onsdagen däremot vaknade jag med värkande hals, lätt feber och kände mig sjuk. Var hemma och sov större delen av dagen. På torsdagen var det bättre och jag var faktiskt iväg på cirkel, det är så sällan nu att jag inte gärna vill missa det. Det gick bra, vi höll på med andekontakt hela tiden. 
Fredagen kände jag mig mycket bättre och städade hos kaninerna och satt på trappan en stund i solen. Lördagen åkte jag och A till Valbo köpcenter, han växer så det knakar. Vi hittade en del bra saker till honom och jag tyckte det gick bra, lite trött bara.
Jag sov en stund när vi kom hem och vaknade dunderförkyld! Snorig, tryck i ansiktet och huvudvärk. Skit liksom. Idag får jag snyta mig hela tiden men blir inte nöjd, det bara kommer mera. Nyser, är stel i nacken, fryser och har sovit på em medan P gjorde mat. Det enda jag har gjort var att åka upp till grannen och hämta en bal hö till kaninerna. Det var helt slut så jag var tvungen. Grannen hade tur, hon var inte hemma så hon behövde inte utsättas för mig :) 
Det här fick jag bara för att jag sa på jobbet att jag sällan var förkyld sen jag fick astmamedicinen ;) Ja ja, bara att gilla läget och hellre nu än när jag ska till England. Tror jag ska öva lite inför resan och ta en kopp te ;) 


Första krokusen blommar längst in mot väggen, nån dm utanför var det fortfarande snö i rabatten. Snön är kanske borta nu för idag har det regnat.


Katla och Hanna njuter av solen.


Och senare njöt dom av mitt knä. Hanna ser ut att tänka: ursäkta men du ligger på mig.



Den här bilden tog jag tidigt i morse, Hanna ville ut och jag drack vatten.

2 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Krya på dig! Hur postar du fotona? Löste det sig eller bloggar du på blogger.com?

Annica sa...

Jag för över dom till datorn först...men vill gärna ha en app till det, så mycket smidigare. Även förut så skickade jag bilderna via appen och skrev texten på platta eller dator.