torsdag 12 januari 2017

Vinterväder




Vi hade ju verkligen några riktigt kalla och fina dagar med snö. Sen tyckte nån att tö vore bra och snön ramlade av träden och det blev isigt och fult även om vi hade snö än. Varmgrader... Men så damp det ned en vända till med snö, tung och svårskottad. Kan det inte få vara vackert vitt och lagomt kallt för utevistelse? Hellre så än detta växlande. Och blötsnö är inte kul, drygt att skotta och sopa av bilarna. Och nej..jag ville inte bo i lägenhet för att slippa :)

Nu får ni ett gäng vinterbilder, har några till men ni får dom en annan dag.




Krispigt kallt, ca -27 grader.



Vacker vinterskog bakom huset.



Lite varmare och då kom dimman på förmiddagarna.



Peder plogade en bana på sjön åt barnen och en slinga att gå. Bara nån dag senare var det först pissblött så det inte gick att åka och sen kom blötsnön. Trist. Lika på hockeyplanen i vår lilla by, blir ju aldrig skridskois om det ska hålla på så här.  
                                                                                   



2 kommentarer:

Laila sa...

Så vackra bilder! Sol, snö, vindstilla - ja, det gillar jag också! Även om jag är en sommarmänniska...
Önskar dig en trevlig helg!/Laila

Tomas Varg sa...

Vilka foton! Så vackra! <3 Den med dimman är min favorit.
Den där "någon" är jag. Sorry ;)