lördag 29 april 2017

Tvära kast.



Ja, i år har vi verkligen aprilväder :) Men är det uselt väder så får man stanna inne och läsa en bok. Tex Majken minröjare :) Snabbt utläst tyvärr....gärna tjockare böcker tack. Älskar alla Karin Brunk Holmqvists böcker.


I torsdags gav jag mig ut på en roadtrip alldeles själv. Kan vara skönt ibland det med. Blev nog närmare 23-24 mil. Var till Smedjebacken först och Engelens butik, köpte ett helt gäng med ljuslyktor. Inte bara till mig :) Sen åkte jag därifrån till Säter, en hel del snö efter den vägen, och vidare till Hedemora. Där besökte jag bla Syster Boheme som jag hade stora förhoppningar på. Och det var en fin och välfylld butik men något dyr tyckte jag. Kläderna absolut för dyra för mig...fast iof så hade jag kanske inte velat ha dom ändå ;) Köpte i alla fall ängeln på bilden där. Sen kringelkrokade jag mig hemåt bla via St: Skedvi. Lämnade en lykta på vägen, till I. Handlade en hel massa på Maxi och när jag kom ut så stod J där som skulle ha dom andra lyktorna. Perfekt ju! Hemma igen så kände jag mig lite ruggig och stel. Inte så konstigt kanske....



....men...jag började snora lite, det tryckte över bihålorna och jag kände mig sjuk. Det har fortsatt idag tyvärr. Inte gjort så mycket, sovit i två omgångar, glott på tv och surfat. Men jag var ut i Lillstugan och ändrade på altaret. Beltane står för dörren, Frejas högtid som kommer med kärlek, lust och kvinnlig styrka. På altaret har man med fördel rött och rosa, men även grönt för det spirande ute i naturen tycker jag. 
Satte mig därute och övade på djurkommunikation,den här gången var det en katt :) 
Och med det säger jag godnatt. 


1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Coolt med djurkommunikation! Den där ängeln var otroligt fin, jag vill ha! :)