måndag 9 oktober 2017

Höst, sten, sjuk.



Ja..jag har ju skrivit klart om resan och prioriterat det här i bloggen. Så jag tänkte att jag slänger ihop ett litet inlägg om ditt och datt. Hösten tex...löven blev gula, det blev nån promenad, bilden nedan är från en morgonpromenad på Gruvbacken. Jag städade ur kökslandet, kvar står en solros, en palsternacka, luktärtorna blommar än och rosenbönans skidor ska få torka. 
Jag och P bar ut saker från Lillstugan och installerade en "fuskbrasa" med värme. Den passade perfekt i öppna spisen fast jag tycker att den är för modern egentligen. Har lite mer att flytta runt eller ut men tiden tog slut efter dammsugningen där inne just den dagen.



Jag ville åka till mitt stenställe och tvingade P att vara med :) Det blev en del rosenkvarts, några få fluoritprickar och några stenar med almandine granater på. Dom flesta granaterna var väldig små men det var roligt iaf för jag har aldrig hittat några förut. Fluoriterna var knappt värda att ta hem med P slog av en flisa från en större sten. Dom på bilden var något större men satt illa till, svårt att få loss hela, vi lämnade dom. Jag hade kunnat leta längre men P ville vidare, han skulle hem till hockeyn på tv och vi skulle till ett ställe till. Jag ville ta frön från dom fingerborgsblommor jag såg i sommras. Så jag ruskade loss lite frön medan P vände bilen lite längre bort. Vi stannade på ett ställe till och stängde en stugdörr som stod öppen. 



Rosenkvarts, svårt att få till färgen med mobilen.



Små små fluoriter, väldigt inzoomat. Dom är kvar i skogen.



Almandine granater. 



Hela stenen full. Tyvärr så är dom inte så jämna och fina men roligt ändå.



En söndag så var jag och min arbetskamrat M på meditation på Beröringskällan, det är 4 gånger och anmälan var bindande. Det är min häxfröken J som tar oss med till olika ställen som finns på riktigt i Glastonbury/ Avalon. Väldigt mysigt. Jag kände alla utom en sen förut och två andra har inte varit med på häxgrejorna men jag känner dom. Hoppas på en riktig resa till Glastonbury....det vore roligt!



Nu i skrivande stund så är det ännu mera höst...det blåser och löven faller, det småregnar och är ruggigt. Jag hade tänkt kruka in mina pelargoner, klippa ned vissna perenner och putsa fönster på min ledighet. Istället så började jag känna av halsen på onsdag em på jobbet, det sved lite. Trodde det berodde på att luften var så torr. Svidande hals, tryck över ena bihålan och huvudvärk på torsdagen. Huvudvärk som blev till migrän som till slut fick mig att kräkas. Mådde så illa. Visste inte om det var migränen eller magsjuka... migränen brukar ge sig när man fått kräkas men den bara malde på. Var upp flera gånger och mådde illa men kräktes bara en gång. 
På fredagen var huvudvärken kvar men hade fått sällskap av snor och lite hosta. Svidet i halsen var iaf bättre. Men ett lätt illamående fanns kvar, ingen matlust, ingen ork. Satt eller låg mest i soffan och såg på en serie.
Hostade och hostade natten till lördagen, ont i bröstet och ryggen nu. Fortfarande snorig liksom högt upp i näsan, svårt att snyta ut, blöder lite näsblod då och då. Stel i kroppen, huvudvärk, känner mig sjuk och slut men har ingen feber. 
Så jäkla onödigt och tråkigt. Kan inte läsa nån längre stund, nacken stelnar och jag får huvudvärk av det också, tvn är tråkig, sitta stilla gör mig stel som en gammal rostig maskin och rör jag på mig för mycket så hostar jag och flämtar, ingen ork alls. Kollar fb och instagram hundra gånger om dagen eller vilar/sover. Om jag kan sova. P sover nu..med musik på för han blev störd av diskmaskinen tyckte han. Han som kan sova sig igenom ett krig...typ. Jag stör mig på musiken...vad spelar han för skit eg? :) Tror det är nån blandad spotifylista...måste vara Tom Jones med...blä.



Djuren gillar när jag är stilla i soffan iaf.


I fredags hade jag och P 17 årsdag...herregud vad åren trillar förbi. Han skulle åka och handla innan em-skiftet så jag skrev blommor på lappen :) Och minsann så gjorde han som jag sa och kom hem med en bukett blandade rosor. Som en karamellblandning står dom där och jag njuter varje gång jag ser dom :) Men nu tror jag att jag ska njuta av lite vila. 


Inga kommentarer: