lördag 6 januari 2018

Lite om 2017.



2017...lagt till handlingarna och ett nytt år har börjat.

Jag skrev en fin text nyss...men datorn startade om och texten försvann...orka skriva om allt...nej.

Iaf...det bästa med 2017 var resorna :) Helt klart. Annars var det som jag skrev tidigare ett mellanår.
Andligheten gick på sparlåga, bara meditationer och en fortsättningskurs i djurkommunikation, väldigt sparsamt med betalande kunder. Det började ju bra med seanser osv sen avstannade det liksom..



Början på 2017 var som vintrar är mest, kall och vacker.



Sakta töade snön bort och våren kom.


I maj åkte jag och min vän I på "Roadtrip Skåne". Något jag har velat göra länge. Se Brösarps backar, Haväng, Kivik, Ale stenar osv. Med stopp på Sofiero, Ullared, Botaniska i Göteborg, Vadstena, Gränna och Alinsås.  Den resan var helt underbar och jag är I evigt tacksam för att vi gjorde den. Läs mer under maj månad om du vill veta mera. 


Brösarps backar....så himla himla vackert!



Verkeåns mynning vid Haväng.


Vi bodde mitt i en äppellund i Kivik. Helt magiskt!



Mina älskade magnolior, spanade på dom överallt.


Vi hade kanonväder hela resan, underbart! Men sen...resten av sommaren regnade bort. Det kändes så iaf... som den dagen jag och I åkte till Säter och spanade in dom vilda guckuskorna.





Örebro slott.

Familjen var till Örebro och såg en  helt ok utställning om Titanic och sov på hotell. Kanonväder! Ju närmare hemåt vi  kom desto mera moln och här regnade det...
Det gjordes iaf nån utflykt med hela familjen och korvgrillning men många gånger i sommar så har jag och P åkt ut själva. Barnen börjar bli stora...


Korvgrillning på gång vid Sixens strand.


Hanna och Tuss på promenad. Nu promenerar Tuss på dom evigt gröna ängarna, hon är saknad.



Höganäsbadet.



Sommaren var som sagt ganska regning och i mina ögon tråkig...ingen ville någonting. 
Min kära storasyster A-C fyllde jämna år...och vi slog två flugor i en smäll. Jag fick åka iväg och hon fick en bra present. En resa till Kreta bokades hastigt och lustigt!
Som vanligt helt underbart.



Men sen drog hösten igång...med mera regn. Löven blev inte så färgade i år utan det mesta blev bara brunt och trillade av. Men snön kom ganska tidigt även om det töade och snöade om vartannat ett tag. Det gjorde att november bara flög förbi och vips så var det vinter och dags för jul.


Julen har jag ju nyss skrivit om...och nyåret med. Just nu så är jag ledig än men på måndag så är jag tillbaka i selen igen. Ja...jag har jobbat idag med..men med djurkommunikation, det är mycket roligare än en fabrik :)


Jag hoppas och önskar att det här nya året blir fyllt av roliga, underbara, magiska och givande upplevelser! För mig och för er!


2 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Härliga resor du gjorde under 2017 :)

Laila sa...

Du har verkligen rört på dig under 2017! Blir riktigt avundsjuk!
Allt gott för 2018!