onsdag 17 januari 2018

Frusen natur och människa.


Det har strulat med tekniken igen men nu ville bilderna laddas upp, fast jag eg inte riktigt orkar skriva. Men jag gör ett försök. 
Det var några dagar med fantastiska solnedgångar och på jobbet var det någon sorts haloeffekt över sjön. Svårt att få på bild.





Sen blev det grått och frost. Allt såg svart/vitt ut. Vi gick vår första sjöpromenad. Snön på sjön var packad och lättgådd trots att vi inte plogat. Hanna tyckte också att det var roligt fast hon ogärna går några längre promenader på vintern nu. En dag med P så hade hon sprungit upp från sjön och in på en grannes gård och vägrade komma tillbaka :)

Nu har vi haft blåsväder och snö...snö som drivit ihop rejält på vissa ställen.




Men innan snön kom så var jag och M på sista Avalonmeditationen med häxfröken J. Trevligt som vanligt. Och i veckan så har jag, J och 
 B-I bokat en resa till Glastonbury i England i maj! Alla som gått meditationerna var medbjudna men det är ju så...det passar inte alltid. Ska bli så roligt att åka dit med J, hon har varit dit flera gånger. Att få se Tor, Chalice well, gudinnetemplet och The Abbey, strosa i stan med alla fantastiska new age affärer. Och såklart naturen och alla fina trädgårdar. Längtar! Så boende och flyg är bokat, känns skönt :)


Men just nu...är vi sjuka. A började med hosta och feber som har legat runt 39-40 grader i flera dagar. På tisdagen kände jag mig så vissen på morgonen men hade ingen feber, tänkte att jag skulle gå till jobbet och göra klart omställningen av maskinen innan jag blev sjuk. P slängde en blick på mig och sa: det är väl ingen idè, du är ju likblek. Tur jag inte åkte, nån timme senare hade jag feber. Mötte J i hallen med glansiga ögon, ta tempen sa jag. Jodå, 38, 4 grader på honom. Så vi tre hostar, har feberfrossa eller svettningar om vartannat här hemma. Hjälper varandra så gott det går. Den som är piggast för tillfället får hämta vatten och tabletter. Idag mådde jag så dåligt, hade ont i nacken och huvudet, grinfärdig av smärta. Tog treo comp och sov två timmar och nu är jag lite bättre för tillfället. Passar på att blogga och ska gå ut till kaninerna. P har varit ute och skottat så jag slipper pulsa den här gången, värre var det imorse.



Det har verkligen snöat åt fel håll, rakt in i buren. Men dom bryr sig inte, dom sitter ju jämt ute i alla fall. Jag får städa bort snön och byta ut ströet när det slutat snöa och jag orkar igen.



Franz har kurat ihop sig med J. Djuren gillar när vi är hemma och sitter stilla.


Inga kommentarer: