lördag 15 januari 2011

Att be om något.


Härom kvällen skrev jag ett långt blogginlägg...som inte gick att publicera, texten kapades i slutet på raderna.
Nu har jag ingen lust att skriva om samma sak igen....tror jag...

Var till PA igår...vi skulle rensa lite energi på mig och sen ha kurs. Men hon "la mig på bänken" hela tiden. Jag var stel i höger sidan, den manliga. Jag jobbade för mycket, det var för mycket praktiskt och för lite "flum". Jag/ vi behövde ha roligare...i vardagen, inte bara"ut och äta/dansa/bio roligt. Ändå tycker jag att vi har ganska roligt, vi kan flamsa och tramsa med varandra i vår familj. Men jag kan förstå vad hon menar, för ibland är man ju bara less på allt plockande och gnällande osv. Hon höll händerna över mitt knä, tyckte inte det kändes bra. Jag stod och stampande sa hon och när jag undrade om det var rent fysiskt eller om hon menade att mitt liv stod och stampade så skrattade hon och sa, näe...rent fysiskt. Och det är ju sant, på Hacken står och går man små korta steg hela tiden. Hon sa också att rent andligt så måste jag våga tro på mig själv, att jag kan. Hon bad uppåt att jag skulle få några andliga upplevelser inom tre dagar! Spännande! Hoppas bara att jag uppfattar dom :) Jag har ju fastnat i Personal jesus, både med Depeche Mode och med Johnny Cash, speciellt det här: Lift up the receiver, i`ll make you a believer . Reach out, touch fate! Och under en tid så har en massa sådana texter, talesätt, ordspråk osv passerat i min hjärna. Jag antar att allt handlar om att våga tro. Och om att våga be om det man vill ha och tro att man kommer att få det. Ask and you shall receive.
Vi har pratat om att åka utomlands när jag fyller år, ja, det är långt dit men man måste nästan boka långt innan om man ska få det man vill ha. P har varit väldigt motsträvig.... Syrran har sett ett hotell i Makadi Bay i Egypten som hon vill bo på. Och det vore kul att åka med dom. Vi har kollat på andra alternativ i Egypten också så jag passade på att fråga PA vad hon trodde. Och hon sa att det här hotellkomplexet lyste när hon kollade på det och att det andra stället liksom mörknade. Så hon tyckte syrrans hotell verkade vara det bästa för oss :) Någon som varit i Makadi Bay?
Över till något annat....P har fått ett kort vikariat på G-bo papperbruk, där han sommarjobbade. Hoppas på att det blir förlängt. Så idag blir jag och barnen ensamma hela dagen för P åker på hockey efter jobbet. Ingen idé att åka hem mellan när han redan är halvvägs. Och jag hoppas att min farbror B kommer och tittar på 145:an idag, vi vill att han ska hjälpa till att rostlaga den. Och nej, man kan inte laga rost :) Men man säger ju så....
Nu blir det lite jobb....ja, man måste ju städa undan lite och inte bara ha roligt vid datorn ;)

Nu får vi tro på att det vi bett om slår in...jag vill ha min resa och P vill få bilen fixad :)

4 kommentarer:

Monika sa...

Va roligt att P får jobba lite... Vet ju hur det känns att gå hemma och jobba bara ibland :( Avslutade mina 5 veckor inatt :(
Klart att ni ska åka utomlands :)

Annika sa...

Härligt med mer jobb.

Klart ni ska iväg.. Hoppas ni hittar ett ställe som känns bra. :)

Anonym sa...

Är så glad för er skull att ni
kommer iväg. Det är ni värda :)

/Bror din

Vida sa...

Älskar just den låten.. och älskar depeche...

Låter som ett spännande möte, just nu har jag också alldeles för lite andlighet i mitt liv.. hmm... ska tänka lite på det..

Kramar