måndag 3 januari 2011

Tulpanfunderingar.

Första dagen på jobbet gick skapligt efter elva dagars ledighet. Knäet funkade ok och ryggen högg till rejält tre- fyra gånger. Men jag kände att jag var försiktig och rörde mig inte som jag brukar. Det tråkiga var att maskinerna gick så dåligt, jag var på packen. Dvs avdelningen där vi packar plåstren i dom små askarna som ni köper. Det krånglade överallt, då blir det trist. Men jag funderade på min trädgård....det funkar alltid som humörhöjare :) Kom att tänka på mina tulpanlökar som jag planterade i höstas. Vita lite flata tulpaner på båda sidorna om en riddarsporre och på ena sidan är det kompletterat med rosa, mera toppiga tulpaner och på den andra är det fransiga, röd/svarta papegojtulpaner. Hoppas det blir som jag tänkt mig :) Man vet aldrig med växter...eller rådjur för den delen. Men dom brukar inte äta på något i trädgården, undantaget äppelträdet förra säsongen, det blev väl beskuret. Lääängtar efter vår!

Vem är det som står under häggen och kikar ut över ängen? Rånda, skogsrået eller kanske bara ett rådjur?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jasså maskinerna på packen krånglar? *ler* Skönt att du kunde jobba igen iaf. Trädgårdar är bra :)

/Bror din