onsdag 5 januari 2011

Trött, fika, medicin, sova.


Dom här tre dagarna har gått bättre än förväntat på knäfronten och svullnaden har lagt sig något. Har dock varit riktigt riktigt trött på jobbet, både vanligt trött och trött i kroppen. Har lagt mig ibland för att få vila musklerna, bara att få släppa ner axlarna en stund hjälper.
Igår var jag och fikade med I och S på Princess....trevligt sällskap men nog skulle fiket behöva en ansiktslyftning. Kändes väldigt slitet och omodernt, på fönsterplatsen på andra sidan från oss var dynan på soffan så skitig att det var pinsamt.Skulle inte ha velat slå ner rumpan där. Vi hejade på PA med sällskap som också fikade. Borde ringa till henne och hade tänkt göra det i veckan...men nu verkade det ju fånigt att ringa dagen efter så jag tar det nästa vecka. :)
Idag när jag kom hem så låg det två tider till röntgen, en i januari och en i februari. Någon som vet varför man gör både vanlig röntgen och magnetröntgen? Om dom nu ser allt så bra på magneten så varför inte bara göra den?
A hade inte fått någon medicin idag heller....P hade missat. Och han åkte på hockey så jag fick ta hand om kvällsmat och läggning. Som bara är larv och trams utan medicin. Men jag hoppas att A somnar fortare utan. Har inte vågat se efter än. Han har svårt att somna, stackaren. Kan ligga vaken länge. Nu är ju visserligen hans dygn rubbat pga ledigheten men han är vaken rätt länge annars också. Funderar på att be om barnvakt någon dag, skulle vara kul att gå på bio, börja i Js rum eller bara få vara ifred en stund. Vi har gått och nött på varandra länge under ledigheten och det märks, tyvärr.

Inga kommentarer: