fredag 17 januari 2014

Healing och lungröntgen.



Då ska vi se... i torsdags började min healingcirkel igen, äntligen! Vi gjorde en övning först, sen fika, sen övning. Och den sista var...annorlunda fast ändå inte. L guidade åtta av oss, bla mig, ner till ett tillstånd av lättare trans. Fast det berättade hon först efteråt :) Sen kollade vi/dom av energierna runt omkring och lite så där :) Vi höll på längre än vi brukar och det kändes lite dumt för vi hade pappa som barnvakt. P var såklart på hockey. Jag var hemma ca 22.50 och det är lite för sent, man vill ju hinna varva ner och kanske äta något innan sängen. Helst när man har klockan på 04.15.



Jag har som ni vet jobbat halvtid den här veckan och det har gått sådär. Veckan innan började äntligen hostan att försvinna och allt pekade åt rätt håll. Första dagarna gick ok, sen började hostan komma igen och nu skäller jag som en hund. Anfådd bara jag rör på mig lite eller blir stressad. Ringde VC och frågade om det, vad dom tyckte. Och jag fick komma dit och träffa samma bra läkare som sista gången. Hon lyssnade på lungor och hjärta och såg till att dom tog snabbsänka igen. Hon gillade inte att jag kände mig sämre och att hostan var tillbaka. Jag fick åka in till lasarettet och göra en lungröntgen, gick snabbt och smidigt. Läkaren ringde upp och allt såg bra ut. Skönt! Jag skulle verkligen ta det lugnt i helgen och vila. Var jag inte bättre på måndag så skulle jag höra av mig och ev ta prov för kikhosta. Jag är så trött på det här nu! Nog!
Men jag fick smygfnissa lite inombords i väntrummet. Det satt en äldre dam där med en anhörig och damen var lite förvirrad men helt underbar. Vilka kommentarer! Hon trodde hela tiden, flera gånger, att hon var i Sundsvall.
" Vad har jag på huvudet?" ( frågade i ett väldigt förvånat tonfall, istället för att känna efter själv)
" Det är din mössa"
" Den stickade?"
" Nej, jag tror den är av filt, något liknande"
" Missnöjd grymtning"

Stannade till för ett snabbt stopp vid "önskepinnarna" på väg hem från jobbet.


Kom och sitt en stund på den mjuka dynan och beundra.....


.....den här utsikten.

När jag kom hem från lasarettet var solen borta och allt gick i vitt/grått.


3 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Helt otroligt vilka vackra bilder! Otroligt också att du aldrig blur frisk :( Skönt att det såg bra ut ang röntgen :)

Laila sa...

Skönt att lungröntgen var ok! Med så fina omgivningar och tillgång till "önskepinnar" blir du helt frisk i ett nafs!
Ha det gott!/Laila

Vida sa...

Skönt att röntgen ser bra ut..
Du fångar vintern så vackert, man blir så glad av att se dina bilder.
Kramar