tisdag 30 september 2014

Älskade Malte.


Det knackade på dörren när jag stod och stekte mat, utanför stod en kille med besvärad min och undrade om vi hade en beige katt....Ja, sa jag, är han påkörd? Ja, sa killen och bad om ursäkt. Vi gick ut och tittade och där låg lilla Malte alldeles stilla. Jag lyfte hans huvud men fick ingen reaktion, kände efter puls och hjärtslag men ingenting fanns. Tog honom i famnen och gick in till två barn som redan insett och börjat gråta. 
Det känns för jävligt... Han blev nästan på dagen fem månader och var en av dom trevligaste katter jag har haft. Förlåt ni andra men Mysman och Malte var något extra. Jag har varit lite arg på honom dom senaste dagarna men vi hann bli sams innan i alla fall och det känns skönt. Inatt sov han på mitt bröst och skulle absolut ha sitt huvud i min hand. Vi kommer att sakna dig Malte! 









4 kommentarer:

linnea-maria sa...

Fasen vad tråkigt :(. Det var verkligen en fin katt och jag har förstått att han var speciell för dig, du har tagit så fina foton på honom. Många kramar

Annica sa...

Tack T.

Anonym sa...

:(

Bra gjort av den som körde på honom att komma och tala om det.
Finns ju en del som skiter i det.

Kraaaaaaaaaaaaam

Annika K

Tomas Varg sa...

Blir så ledsen :(