fredag 26 september 2014

Väder och sånt.


Jag hade en blogg i huvudet..om hösten och sånt. Men jag har blivit avbruten hundra gånger så det känns inte så inspirerande längre. Malte har kommit in med två möss och en kletig död groda. Tänk halvt överkörd så vet ni. Hur kul är det att ta reda på sånt? Jag blir så förbannad och skiter fullständigt i att katterna vill visa hur duktiga dom är. Ät ute för f*n! Regnar det? Ja, men gå inte ut då!

Så..nu har jag gnällt klart...kanske. 






Det blev ju frost och kallt ute. Och väldigt kallt inne...vi höjde värmen men inget hände. P kollade på pumpen med en vän i telefonen som stöd. Dom trodde på nån växelventil eller vad det hette. Vi eldade i kaminen för att bli varma och P sotade först. Var inte riktigt tätt vid kaminanslutningen efter renoveringen tydligen....svart sotdamm överallt i vardagsrummet! Kul...gissa vem som fick städa det dagen efter? Det gick långsamt kan jag säga, städade lite och vilade lite, hostade mycket. Ringde firman som installerade pumpen och samma reparatör kom ut och tittade, jo, den där grejen var slut och behövde bytas. Skulle ev komma till nu på måndag. Han ställde iaf ventilen så vi fick värme också, inte bara varmvatten. Sen fick jag ringa till försäkringsbolaget också. Trodde man skulle få vila när man var sjuk...

Idag har det verkligen varit växlade väder, sol, blåsigt, mulet och regn. Jag och Hanna gick en kort promenad på fm. Gick skapligt bra. 
Vi har ätit tacos och toast, P sover, jag och barnen har spelat kort, sett på tv och jagat katten. Nu värker ryggen och jag tror jag ska lägga mig på spikmattan en stund när barnen har lagt sig. 




Vacker dubbelregnbåge.


Hanna frös så tröjan fick åka på. 



Nystädat.

Några luktärter som  överlevt frosten fick komma in och sprida sin väldoft.

Inga kommentarer: